اختلاف سهم سامسونگ و هواوی از بازار موبایل جهانی کمتر می شود

عصر کالا- براساس تحقیقی جدید تخمین زده می شود اختلاف میان سهم سامسونگ و هواوی از بازار موبایل در ۲۰۱۹ کمتر شود.

اختلاف سهم سامسونگ و هواوی از بازار موبایل جهانی کمتر می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از مهر، بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کنند سامسونگ به برترین تولید کننده موبایل جهان در سال جاری تبدیل شود. اما طبق یک گزارش صنعتی به نظر می رسد اختلاف فروش موبایل های هواوی با سامسونگ کاهش یابد و به کمترین میزان برسد.

    طبق آمار شرکت تحقیقاتی Strategy Analytics، شرکت کره ای سامسونگ با بارگیری 323 میلیون دستگاه موبایل در 2019 میلادی 21.3 درصد از سهم بازار جهانی این کالا را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که سامسونگ سال گذشته 291 میلیون موبایل بارگیری کرد و 20.3 درصد از سهم بازار جهانی موبایل را در اختیار داشت.

    از سوی دیگر این شرکت تخمین می زند در سال جاری میلادی 251 میلیون دستگاه موبایل بار گیری کند و 17.7 درصد از سهم بازار جهانی موبایل را به خود اختصاص دهد. این در حالی است که سهم هواوی از بازار مذکور در سال گذشته میلادی 14.4 درصد بوده است.

    با توجه به افزایش خرید موبایل های هواوی داخل چین، عملکرد این شرکت ارتقا یافته و به این ترتیب عدم قطعیت خرید در بازارهای آمریکای شمالی و اروپا( به دلیل تحریم های آمریکا) جبران شود.

    با توجه به آنچه گفته شده اختلاف سهم دو شرکت از بازار جهانی موبایل  از 5.9 درصد در 2018 به 3.6 درصد در 2019 میلادی می رسد.

    همچنین این شرکت تخمین می زند اپل درسال جاری میلادی نیز 193 میلیون دستگاه آیفون بارگیری کند و 13.6 درصد از سهم بازار جهانی موبایل را به خود اختصاص دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر