مدیر اجرایی هوآوی: موبایل های هوشمند نیازی به رَم بیشتر از ۴ گیگابایت ندارند

عصر کالا- سال گذشته اولین تلفن هوشمند مجهز به ۶ گیگابایت رم روانه بازار شد و بعد از آن نیز به مرور شرکت های متعددی از جمله وان پلاس و سامسونگ (در کشور چین) از این حجم حافظه موقت استفاده کردند.

مدیر اجرایی هوآوی: موبایل های هوشمند نیازی به رَم بیشتر از ۴ گیگابایت ندارند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از دیجیاتو؛اما همانطور که احتمالاً انتظار دارید، همه فعالان صنعت موبایل در جهان اعتقادی به افزودن هر چه بیشتر به رم محصولاتشان ندارند و حتی آیفون 7 پلاس تنها 3 گیگابایت رم دارد.

    با وجود اینکه نسخه 128 گیگابایتی P10 پلاس، پرچمدار جدید هوآوی که چند روز پیش معرفی شد دارای 6 گیگابایت رم است، یکی از مدیران این کمپانی چینی اظهار کرده در حال حاضر هیچ موبایلی به این حجم از رم نیاز ندارد و 4 گیگابایت کافی است. از طرفی «لائو شی» باور دارد تلفن های هوشمند اندرویدی با 4 گیگابایت رم بهتر کار می کنند تا 6 گیگابایت و این مسئله می تواند به گران نشدن قیمت دستگاه نیز کمک کند.

    با همه این تفاسیر تردیدی نیست که این رویه در آینده تغییر خواهد کرد و شاید حتی به 8 یا 16 گیگابایت رم نیاز شد؛ اگر به خاطر داشته باشید سه سال پیش مدیرعامل هوآوی عنوان کرد نمایشگر 2K یا 4K به درد یک موبایل نمی خورد. اما حالا که در عرصه واقعیت مجازی قرار داریم، بهره مندی از یک نمایشگر با رزولوشن بالاتر به امری اجتناب ناپذیر تبدیل گردیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر