سامسونگ نام بیکسبی را برای دستیار صوتی جدید خود تایید کرد

عصر کالا- واژه هوش مصنوعی مدتی است که تا حد زیادی توسط سازندگان تلفن و خبرنگاران تکنولوژی مورد سوء استفاده قرار گرفته است .

سامسونگ نام بیکسبی را برای دستیار صوتی جدید خود تایید کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از سخت افزار، پس از اینکه دستیار مجازی آمازون با نام Echo به عنوان یک گجت خانگی فروشی میلیونی را تجربه کرد ، گوگل نیز دستیار صوتی خود را راه اندازی کرد ، اپل قابلیت های سیری را افزایش داد و سامسونگ نیز با خرید Viv Labs در تلاش است تا بیکسبی را به زودی در گلکسی اس 8 معرفی کند.

    تمامی این گجت ها به عنوان هوش مصنوعی بازاریابی می شوند اما در واقع این ها تنها یک گجت تشخیص صدا و نرم افزار یادگیری ماشین با قابلیت های محدود می باشند که با استفاده از یک سری دستورات از پیش تعیین شده به سوالات پاسخ می دهند . با این حال به نظر می رسد که سامسونگ جاه طلبی های بزرگی را برای بیکسبی در نظر گرفته است . گزارش های منتشر شده نشان می دهد که سامسونگ قصد دارد که بیکسبی را با رابط کاربری گلکسی اس 8 ترکیب نموده و که این کار شامل نرم افزار های اختصاصی خود و حتی اینترنت اشیا برای لوازم خانگی این شرکت نیز می شود .

    این شایعه تا کنون به صورت نصفه و نیمه در صفحه اطلاعات حریم خصوصی وب سایت ایتالیایی این شرکت مورد تایید قرار گرفته است . در این وبسایت نه تنها دستیار مجازی با نام بیکسبی معرفی شده است بلکه در این اسناد با توجه به ترجمه گوگل عنوان شده است که کاربران می توانند تمام عملیات با رابط کاربری لمسی را استفاده از فرمان های صوتی بیکسبی کنترل کنند . این سند حریم خصوصی آخرین بار دو هفته پیش بروز رسانی شده است و به نظر می رسد که اشاره آن به تمامی دستگاه های تلفن همراه سامسونگ باشد . احتمالا دستیار صوتی بیکسبی ابتدا در گلکسی اس 8 رونمایی خواهد شد و سپس و راه خود را دستگاه هایی مانند سری A و یا حتی پایین تر مانند سریJ  باز خواهد کرد . در حال حاضر هنوز مشخص نیست که دستیار صوتی بیکسبی چگونه با استفاده از فرمان صوتی رابط کاربری را کنترل خواهد کرد و برای پاسخ این سوال باید حداقل دو هفته دیگر و تا زمان معرفی گلکسی اس 8 باید صبر کرد .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر