تکنولوژی لنز دوگانه و خلق تصاویر باکیفیت‌تر

عصر کالا- اخیرا شاهد آن هستیم که گوشی‌های هوشمند از کمپانی‌های بزرگی مثل اپل، ال جی، هوآوی مجهز به دوربین دوگانه روانه‌ی بازار شده‌اند. هدف از بکارگیری تکنولوژی لنز دوم ارائه گزینه‌های بیشتر و بهتر برای عکاسی و در نهایت خلق تصاویر با کیفیت‌تر بوده است، اما به واقع این امر محقق گردیده؟ در ادامه با کلیک همراه باشید.

تکنولوژی لنز دوگانه و خلق تصاویر باکیفیت‌تر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از شهر خبر ؛ کلیک– زمانی که این تکنولوژی در محصولات برندهای بزرگ استفاده شد، سایر تولید کنندگان نیز تصمیم گرفتند گوشی‌های خود را به این تکنولوژی مجهز کنند، البته با نحوه‌ی پیاده سازی متفاوت. بطور مثال گوشی p9 هوآوی فقط برای گرفتن تصاویر سیاه و سفید و گرفتن نور بیشتر لنز دوم را بکار می‌برد ولی لنز دوم iphone 7 plus صرفا برای زوم نوری (اپتیکال) با کیفیت دو برابر و نزدیک‌تر شدن به تصاویر و اشیا استفاده می‌شود. یکی از لنزهای iphone 7 plus برای تله فوتو و لنز دیگر برای زاویه دید بالا استفاده می‌گردد.

    همه‌ی توان حالت پرتره را بکار ببرید

    حالت پرتره در آیفون 7 پلاس که از سیستم عامل iOS نسخه 10٫1 استفاده می‌کند، کاربردهای زیادی دارد، افکت بوکه در این حالت می‌تواند تصویر پس زمینه‌ را به طور خودکار مات کند. برای این منظور ابتدا اپلیکیشن دوربین را باز کرده و حالت Portrait را انتخاب کنید. حال گوشی به شما پیشنهاد می‌کند برای ثبت بهترین تصویر ممکن، فاصله‌ را از شی‌ء مد نظر کمتر و یا بیشتر کنید و به شما می‌گوید آیا به نور بیشتری نیاز دارید یا خیر؟ به مرور و با تمرین مکرر می توانید عکس‌های با کیفیتی را بگیرید.

    توصیه می‌کنیم از ترکیب بندی ساده استفاده کند و تصاویر مورد نظرتان را چه جاندار و چه بی جان به درستی انتخاب نمایید تا فوکوس بر روی یک سوژه اشتباه باعث خراب شدن عکس شود. مثل عکس بالا بر روی تیغ‌های کاکتوس.

    به صفحه نمایش ضربه بزنید، اکنون برای تنطیم نوردهی می‌توانید نشانگر خورشید را بالا و پایین ببرید تا سوژه عکاسی به میل شما روشن‌تر و یا تیره‌تر گردد.

    استفاده از زوم نوری (اپتیکال)

    اگر از گوشی iphone 7 plus استفاده می کنید، استفاده از زوم اپتیکال آسان است، فقط کافیست کلید ×1 که بالای شاتر است را بزنید و آنقدر اینکار را انجام دهید تا عبارت ×2 نشان داده شود و به کیفیت دو برابری زوم نوری برسید.

    زمان زوم کردن، بی حرکت و ثابت ماندن گوشی مسئله‌ی خیلی مهمی است، برای بدون لرزش نگه داشتن دوربین می توانید گوشی را بر روی سه پایه گذاشته و یا اگر به سه پایه دسترسی ندارید، از دیوار، میز، و یا حتی شانه همراه‌تان و یا هر وسیله‌ای که از لرزش گوشی شما جلوگیری می‌کند، استفاده کنید.

    چنانچه گوشی هوشمند شما لنز دوم نداشته باشد، از گزینه زوم دیجیتال استفاده کنید. لازم به ذکر است که این راهکار نتیجه فوق العاده ای ندارد زیرا صرفا عکس را کراپ می‌کند. برای این منظور کلید زوم را فشار دهید و درجه آن را کم و یا زیاد نمایید.

    انتخاب کردن بهترین فوکوس

    تکنولوژی لنز دوگانه در سیستم عامل اندروید به شکل متفاوتی قرار دارد؛ بطور مثال HTC، هوآوی و ال جی هر یک از روش های مختلفی استفاده می‌کنند که شرح مستقل هر یک به نظر آسان نمی‌رسد. به منظور هماهنگی می‌توانید از اپلیکیشن دوربین استفاده نمایید زیرا که گزینه‌های پیش فرض زیادی را دارد.

    بطور مثال در گوشی هوآوی p9 برای بکار گرفتن افکت بوکه، به اپلیکیشن پیش فرض دوربین بروید و در سمت چپ صفحه نمایش آیکن فشردگی دیافراگم را کلیک کنید، از آنجایی که باید حالت لنداسکیپت را انتخاب نمایید در نتیجه نمی‌توانید از حالت پرتره استفاده کنید. اکنون که مراحل فوق را انجام داده‌اید حالت بوکه فعال شده است و می‌توانید بر اساس سلیقه‌ی خودتان میزان عمق تصویر را تغییر دهید.

    ویژگی خوب دیگری که گوشی هوشمند هوآوی دارد، امکان فوکوس بر روی سوژه پس از گرفتن عکس است. هنگامی که تصویری را از گالری گوشی باز می‌کنید آیکن گشودگی دیافراگم نیز به شما نشان داده می‌شود.

    سیستم لنزهای دوگانه در دو شرکت هوآوی و ال جی، امکان تنظیمات دستی فراوانی را برای کاربران فراهم می‌کند تا هر چه بهتر فوکوس، میزان نوردهی و.. را تنظیم کنید. بعلاوه با استفاده از این تنظیمات قوی نیازی به نصب کردن اپلیکیشن دوربین شخص سومی نداشته باشید.

    اپلیکیشن‌های شخص سوم و تصاویر با کیفیت‌تر

    شاید تصور کنید که اپلیکیشن‌های شخص سوم فایده‌ای نداشته و نیازی به آنها ندارید، ولی این اپها مانند Camera+ و Filmic Pro گزینه‌های خیلی متنوع و به درد بخوری دارد.

    پس از عرضه‌ی آیفون 7 پلاس و تکنولوژی لنز دوم، اپلیکیشن‌های شخص سوم گزینه‌های بسیار متنوعی برای کاربران این گوشی هوشمند فراهم کردند تا هر چه بهتر بتوانند از تکنولوژی لنز دوگانه استفاده کرده و تصاویر بهتری را ثبت کنند.

    فرض کنید که نمی‌خواهید از هر دو لنز همزمان استفاده کنید، این نرم افزار این امکان را فراهم می‌کند که به آسانی بین لنزها جابجا شوید؛ البته لازم به ذکر است زمانی پیش می‌آید که ios اجازه استفاده از این قابلیت را به کاربران نمی‌دهد.

    در بیشتر این اپلیکیشن‌های شخص سوم می‌توانید به راحتی میزان نوردهی، سرعت شاتر و حتی قابلیت ISO را تغییر دهید. بطور کلی نصب این برنامه‌ها می تواند تجربه عکاسی‌تان را لذت بخش‌تر کند.

    اپلیکیشن‌های شخص سوم برای کاربران اندروید نیز تولید شده که به سادگی از تکنولوژی لنز دوم پشتیبانی می‌کند، ولی ترجیحا از نرم افزار پیش فرض اندورید استفاده کنید بهتر است زیرا گزینه های متنوع و کاربردی دارد و همچنین هماهنگی بیشتری نیز با سخت افزار خواهد داشت.

    تصاویر باکیفیت‌تر با انتخاب حالت عکاسی

    یکی از ویژگی‌هایی که تولید کنندگان گوشی های هوشمند اندرویدی و اپل بر روی آن تمرکز کرده‌اند، ارتقاء حالت‌های عکاسی دوربین بوده که به سادگی در اپلیکیشن دوربین‌تان قابل دسترسی است. بطور مثال اگر در گوشی هوشمند هوآوی p9 بخواهید از لنز سیاه و سفید به طور جداگانه استفاده کنید کافیست از حالت مونوکروم اپلیکیشن استفاده کرده تا عکس‌تان هر چه بهتر شارپ شود و وضوح بهتری نیز داشته باشد.

    در گوشی‌های ال جی G5 و V20 گزینه‌های خوبی مانند Popout و Multi-view وجود دارد، که به کاربران امکان تفکیک لنزها را می‌دهد تا افکت و حالت‌های چندگانه‌ای را به وجود آورند. اگر چه کاربران این ویژگی‌ها را کمتر مورد استفاده قرار می‌دهند ولی نتیجه خوبی را خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر