اپل آسیب‌پذیری تولیداتش را تأیید کرد

عصر کالا- اپل تأیید کرده که آسیب‌پذیری موسوم به ملت داون در آیفون و رایانه‌های مک امکان وقوع دارد، اما تصریح کرده که ساعت‌های هوشمند تولیدی این شرکت در برابر مشکل مذکور مصون هستند.

اپل آسیب‌پذیری تولیداتش را تأیید کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، بر اساس اعلام اپل تمامی رایانه های مک و وسایلی که سیستم عامل iOS  روی آنها نصب می شود به علت این آسیب پذیری دچار مشکل می شوند و تنها ساعت اپل است که هنوز مشکلی در مورد آن گزارش نشده است.

    اپل هم مانند مایکروسافت کاربران را تشویق به بارگذاری نرم افزارهای مختلف تنها از منابع قابل اعتماد کرده است.پیش از این هم اپل از کاربران خود خواسته بود نرم افزارهای مختلف را تنها از اپ استور بارگذاری کنند.

    شرکت اپل برای جلوگیری از وقوع مشکل برای کاربران سیستم عامل های iOS 11.2، macOS 10.13.2 و  tvOS 11.2 قبلا دستورالعمل هایی منتشر کرده بود.

    آسیب پذیری ملت داون تقریبا تمامی رایانه ها و گوشی های هوشمند تولید شده از سال 1995 به این سو را دربر می گیرد و ناشی از وقوع مشکلی در طراحی تراشه های اینتل، ای ام دی و ای آر ام است که سرقت کلمات عبور و دیگر اطلاعات حساس از حافظه رایانه ها و گوشی ها را ممکن می کند. مشکل مذکور ابتدا در تراشه های اینتل شناسایی شد و سیستم عامل هایی مانند ویندوز، مک و لینوکس را تحت تاثیر قرار داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر