برای قدرت بیشتر و انرژی کمتر ؛

استفاده از پردازنده‌های ۷ نانومتری در آیفون

عصر کالا- اپل اعلام کرد که در گوشی‌های جدید خود از فناوری پردازنده‌های ۷ نانومتری استفاده کرده است. این فناوری قدرت بیشتر و مصرف انرژی کمتری نسبت به نسل قبل دارد.

استفاده از پردازنده‌های ۷ نانومتری در آیفون
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، اپل اعلام کرد که سه آیفون جدید این شرکت از فناوری پردازنده‌های 7 نانومتری برخوردار هستند. در این پردازنده‌ از 6.9 بیلیون ترانزیستور استفاده شده است که لقب قدرتمندترین تراشه تلفن همراه را دریافت کرده است.

    در این نسل، اپل از 6 هسته‌ برای پردازش بهره گرفته که دو عدد از آن‌ها پردازش‌های پیچیده را انجام می‌دهند. پردازنده A12  آن طور که اپل ادعا می‌کند 15 درصد نسبت به نسل قبلی خود یعنی A11 سریع‌تر است این در حالی است که مصرف انرژی این پرازنده 40 درصد کمتر از نسل قبلی است. البته با این ادعا باید در عمل دید آیا گوشی‌های جدید اپل می‌توانند چهل درصد در زمینه باتری بیشتر دوام بیاورند.

    در A12، GPU شش هسته‌ای استفاده شده که توسط شرکت اپل طراحی شده است. این واحد پردازنده 50 درصد سریع‌تر از مدل A11 است. اپل مدعی است که این محصول که از فناوری  موتور نرونی برخوردار است 9 برابر عملکرد بهتری نسبت به چارچوب یادگیری ماشینی دارد به‌طوری که 5 تریلیون محاسبه را در ثانیه انجام می‌دهد در حالی که مصرف انرژی آن یک‌دهم نسل قبل است.

    به اعتقاد تیم باجارین از مدیران سابق اپل که در حال حاضر در شرکت کریتیو استراتژیز فعالیت دارد، این فناوری می‌تواند شرایط بازار را تغییر دهد. امکان انجام 5 تریلیون تراکنس در ثانیه می‌تواند شبکه نرونی را قدرتمندتر کرده و موجب شود تا آیفون به قدرتمندترین تلفن هوشمند بازار تبدیل شود.

    پیش بینی می‌شد این سری از گوشی‌ها ، آیفون یازده نام بگیرند اما در نهایت نام‌های آیفون 10 اس و آیفون 10 اس مکس برای آن‌ها انتخاب شد. مدل اس از نظر اندازه مشابه آیفون 10 است اما اندازه مدل اس مکس نسبت به آیفون ده تغییر کرده و بزرگترین گوشی اپل محسوب می‌شود. این دو گوشی ضد آب هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر