موبایل های کوچک اما قدرتمند را بشناسید

عصر کالا- هرچند امروز موبایل هایی با نمایشگرهای بزرگ بسیار محبوب هستند. اما در بازار تلفن های هوشمند و قدرتمندی وجود دارد که در ابعاد کوچکتر ساخته شده اند.

موبایل های کوچک اما قدرتمند را بشناسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، همزمان با بزرگتر شدن ابعاد موبایل ها، بسیاری از کاربران فراموش می کنند که تلفن های هوشمند کوچکی هم در بازار وجود دارد که به اندازه نمونه های حجیم قدرتمند است. نمایشگر بزرگ مزیت مهمی برای یک موبایل است اما گاهی اوقات فرد به موبایلی کوچک نیاز دارد که قابل حمل باشد.

    به هرحال آنچه در زیر می خوانید تعدادی از قدرتمندترین موبایل های کوچک است که به راحتی در کف دست کاربر جا می گیرند و البته ویژگی های قدرتمندی دارند:

    سونی اکسپریاXZ2 Compact

    سونی یکی از معدود شرکت های تولید کننده موبایل است که هنوز هم تلفن های هوشمند کوچک تولید می کند.XZ2 Compact آخرین موبایلی است که این شرکت در همین حوزه ارائه کرده است. موبایل مذکور، قدرتمند ترین دستگاه سری کامپکت است. ممکن است ظاهر دستگاه کمی قدیمی به نظر برسد اما به راحتی می توان آن را در دست گرفت. ابعاد دستگاه به اندازه آیفون اس ای است اما نمایشگری 5 اینچی، Full HD و تمام صفحه دارد. همچنین دستگاه ضد آب نیز هست. موبایل مذکور جک هدفون ندارد و حسگر اثر انگشتی پشت دستگاه نصب شده است. در کنار تمام این موارد موبایل مجهز به تراشه اسنپ دراگون 845، با4 گیگابایتRAM و 64 گیگابایت حافظه داخلی است. دوربین پشتی دستگاه 19 مگاپیکسل است. قیمت این دستگاه 650 دلار است.

    گوگل پیکسل 2

    موبایل پیکسل2 هم مانند نسخه پیشین خود یکی از بهترین دستگاه های اندروید است. گوگل این موبایل را تولید و سیستم عامل آن را مدیریت می کند. بنابراین سخت افزار دستگاه  با توجه به تمام نیازهای اندروید ساخته شده است. این موبایل کوچک مجهز به جدیدترین فناوری ها است، مانند استفاده از تراشه  اسنپ دراگون835، سیستم Active Edge(که با فشار موبایل، دستیار گوگل فعال را فعال می کند). نمایشگر دستگاه 5 اینچی است و به همین دلیل کاربر می تواند با یک دست به راحتی با آن کار کند. نکته مهم این دستگاه دوربین آن است. این دستگاه مجهز به یک لنز 12 مگاپیکسلی است. همچنین گوگل نرم افزاری ابداع کرده به پیکسل 2 اجازه می دهد حقه های عکاسی را اجرا کند که در موبایل های دیگر با استفاده از دو لنز آنها را می توان اجرا  کرد.

    آیفونSE

    این موبایل کوچکترین نمایشگر  را در این فهرست دارد. آیفونSE با نمایشگر 4 اینچی قابلیت های زیادی دارد. اپل اجزای قدرتمند آیفون 6S را در قاب این موبایل کوچک جا داده است. دوربین دستگاه 12 مگاپیکسلی است که در آیفون 6S نیز وجود دارد. البته دوربین جلوی دستگاه چندان جالب نیست و فقط 1.2 مگاپیکسل است.قابلیت3D Touch در این موبایل نیز وجود ندارد. دونسخه 32 و 128 گیگابایت از این دستگاه نیز وجود دارد.

    آیفون 8

    آیفون ایکس و آیفون 8 پلاس محبوب ترین موبایل های شرکت اپل هستند اما آیفون 8 نیز قابلیت های خارق العاده ای دارد. این دستگاه به کوچکی آیفون SE نیست و نمایشگری 4.7 اینچی دارد. نمایشگر ال سی دی مجهز به فناوری True Tone است که رنگ نمایشگر را با توجه به نور اتاق تنظیم می کند. همچنین پردازشگر A11 Bionic قدرتمند اپل در این دستگاه به کار رفته است. به عبارت دیگر عملکرد دستگاه هیچ تفاوتی با پرچمدارهای این شرکت ندارد. علاوه برتمام این موارد دستگاه کاملا ضد آب است. دوربین دستگاه نیز 12 مگاپیکسلی است.

    سامسونگ گلکسی اس 9

    این موبایل بزرگترین تلفن هوشمند فهرست و بزرگتری از آیفون SE و سونی XZ2 Compact است. گلکسی اس 9 نمایشگری 5.8 اینچی با گوشه هایی خمیده دارد که تمام صفحه را می پوشاند.   دستگاه مذکور مجهز به تراشه کوالکام 845، 4 گیگابایت RAMو 64 گیگابایت حافظه داخلی است. همچنین فضایی برای کارت حافظه میکرو اس دی نیز در نظر گرفته شده است. البته این دستگاه جک هدفون نیز دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر