توضیح اپل درباره کارنکردن سیستم تشخیص چهره

عصر کالا- در روزی که اپل آی‌فون ۱۰ و امکانات جدیدش را با افتخار معرفی می‌کرد یک اتفاق باعث خجالت‌زده شدن مدیران این شرکت شد و آن عمل نکردن سیستم FaceID یا همان تشخیص چهره هنگام دموی محصول بود.

توضیح اپل درباره کارنکردن سیستم تشخیص چهره
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دنیای اقتصاد، اپل حالا در مورد این اتفاق توضیح داده است. اتفاق آن زمانی رخ داد که کریگ فدریقی معاون اپل طبق معمول و پس از معرفی پرطمطراق تکنولوژی جدید تشخیص چهره و ضریب پایین خطای آن روی صحنه آمد تا دموی آن را به همگان نشان دهد. در کمال تعجب FaceID در هنگام نگاه کردن فدریقی به آی‌فون روی سن کار نکرد و او مجبور شد با وارد کردن عدد پسورد (Passcode) را باز کند و وارد آن شود. بروز این اشکال به‌خصوص بلافاصله بعد از تبلیغات اپل درباره آن باعث خجالت‌زده شدن مدیران اپل و البته دادن بهانه به‌دست مخالفان اپل شد.

    سخنگوی اپل حالا جواب رسمی به این موضوع داده و در گفت‌وگو با یاهو گفته است:  پیش از اجرای دمو افراد چند بار این گوشی را در دست گرفته بودند بی‌خبر از آنکه Face ID تلاش خواهد کرد که چهره آنها را شناسایی کند. پس از چند بار تلاش ناموفق در شناسایی چهره (چون چهره فدریقی نبوده) آی‌فون همان کاری را کرده که قبلا طراحی شده آن را انجام دهد و آن درخواست برای Passcode است. بنابراین FaceID روی دستگاه فدریقی اشکالی نداشته است.  نگرانی از بابت این اشکال در شناسایی چهره فدریقی زمانی بالا گرفت که بسیاری مطمئن نیستند FaceID به اندازه Touch ID یا سیستم اثرانگشت کارآیی مناسب و سریعی داشته باشد. توضیحات اپل اما منطقی به نظر می‌رسد به‌خصوص که هم‌اکنون در سیستم اثر انگشت نیز چنین فرآیندی در گوشی‌های اپل وجود دارد یعنی اگر چندبار یک اثرانگشت اشتباه روی سیستم اثرانگشت آی‌فون یا آی‌پد ثبت شود دستگاه برای امنیت بیشتر کاربر را مجبور به زدن Passcode می‌کند. با این توضیحات اما آماده نبودن یا آگاه نبودن افراد پشت صحنه اشکالی است که اپل بهای سنگینی برای آن خواهد پرداخت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر