نرم افزار گوگل با زبان برنامه نویسی اپل سازگار شد

عصر کالا- گوگل قصد دارد به زبان برنامه نویسی جدید اپل موسوم به سوئیفت روی خوش نشان دهد و استفاده از کدهای آن را در زبان برنامه نویسی تازه خود موسوم به Fuchsia ممکن کند.

نرم افزار گوگل با زبان برنامه نویسی اپل سازگار شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، در هفته های اخیر بحث و جدل های فراوانی در مورد واکنش گوگل در قبال زبان برنامه نویسی جدید اپل به وجود آمده بود و اعلام همکاری دو طرف می تواند نویدبخش عرضه نرم افزارها و برنامه های جدید و پرکاربردی برای کاربران تلفن همراه و دیگر وسایل الکترونیک سیار باشد.

    انتظار می رود کدهای سوئفیت با تغییراتی در سیستم عامل Fuchsia گوگل قابل استفاده باشند. البته این تغییرات مشکل خاصی برای کاربران خدمات اپل ایجاد نمی کند.

    Fuchsia یک سیستم عامل جدید و اسرارآمیز است که توسط گوگل ابداع شده و اکثر کدهای آن به زبان های برنامه نویسی سی پلاس و سی پلاس پلاس نوشته شده اند و گفته می شود گوگل آن را برای دنیای اینترنت اشیا ابداع کرده است. هنوز مشخص نیست این سیستم عامل جایگزین اندروید یا کروم می شود یا در کنار آنها حفظ خواهد شد.

    البته این تحول به معنای سازگار شدن برنامه های iOS با اندروید یا Fuchsia نیست. زیرا iOS پلاتفورمی بسته است و کدهای آن در اختیار همگان نیست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر