مدیرعامل کوالکام:

گوشی‌های ۵G تا ۲۰۱۹ به بازار می‌آیند

عصر کالا- مدیرعامل شرکت "کوالکام" (Qualcomm) گفت: اولین گوشی‌های ۵G که استانداردهای نسل بعدی تلفن‌های همراه را پاس می‌کنند، در سال ۲۰۱۹ و یک سال زودتر از پیش‌بینی‌ها وارد بازار می‌شوند.

گوشی‌های ۵G تا ۲۰۱۹ به بازار می‌آیند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از رویترز، این گوشی‌ها در ابتدا در چند کشور آسیایی و آمریکا وارد بازار خواهند شد.

    به گفته مدیرعامل "کوالکام"، گوشی‌های دارای قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G، به جزئی کلیدی از جریان اصلی بازار تبدیل خواهند شد.

    "استیون مولنکوف"، مدیرعامل برترین شرکت تولید کننده تراشه‌های گوشی‌های هوشمند در مصاحبه‌ای گفت: افزایش تقاضای مصرف کنندگان و نیازهای کسب و کار، باعث شد تا صنعت، پیش‌بینی قبلی خود را مبنی بر ارتقای شبکه‌ها و دستگاه‌ها در سال 2020، یک سال به تعجیل بیاندازد.

    وی افزود: شما در سال 2019، شبکه 5G را در دستگاههای واقعی خواهید دید، در حالی که اگر این سوال را سال گذشته از من می‌پرسیدید، جوابم سال 2020 بود.

    تجاری سازی 5G برای بقای سازندگان ابزارهای شبکه‌ای مانند"هوآوی"، "نوکیا"، "اریکسون" و همچنین سازندگان گوشی مانند "سامسونگ" و "اپل" با تقاضا برای ویژگی‌های جدید و ارتقا تجهیزات، حیاتی است.

    انتقال به شبکه‌های جدید، خدمات جدید تلفن همراه و حتی مدل‌های جدید کسب و کار را نوید می‌دهد، اما می‌تواند چالش‌هایی برای صنایعی که نتوانند با این پیشرفت همگام شوند، ایجاد کند.

    بر خلاف ارتقاهای قبل از استانداردهای شبکه سلولی 2G در اوایل دهه 1990، شبکه 3G در اوایل قرن 21 و شبکه 4G در سال 2010، استانداردهای 5G نه تنها سرعت بیشتر داده‌های تلفن و رایانه را ارائه می دهد، بلکه خودروها، دستگاهها، کشتی‌ها و تجهیزات کشاورزی را نیز به اینترنت وصل می‌کند.

    مدیر اجرایی "کوالکام" گفت: در حال حاضر کره جنوبی، ژاپن و آمریکا هر نوع اپراتور شبکه‌ای را در هر بازار عرضه می‌کنند و از سال 2019 شروع به راه اندازی شبکه اصلی می‌کنند. چین نیز احتمالا به این موج خواهد پیوست.

    وی افزود: با در نظر گرفتن تاریخچه ارتقای شبکه‌های سلولی 3G و 4G، که کره جنوبی و ژاپن اولین توسعه دهندگان بودند و آمریکا به سرعت به دنبال آن رفت و از آنها پیروی کرد، من فکر می‌کنم اولین سازندگان اصلی؛ کره، ژاپن و آمریکا باشند.

    چین، با اختلاف، بزرگترین بازار تلفن همراه دنیاست، به طور سنتی از این پیشگامان اولیه عقب مانده، اما "مولنکوف" می‌گوید که آنها احتمالا برای اولین بار به 5G می‌پیوندند.

    آنچه که ما در چین شاهد آن هستیم، یک تمایل واقعی برای عدم پیروی و همراهی با دیگران است. آنها می‌خواهند این بار، خود اولین کشور توسعه دهنده باشند.

    از نظر ژئوپلیتیکی، مناطق خاصی از جهان نمی‌خواهند پیوستن‌شان به این بازی دیر شود.

    انتظار می‌رود بازی‌های المپیک زمستانی در "پیونگ‌چانگ" (Pyeongchang) کره جنوبی، در فوریه 2018، نخستین نمایش عمومی برای خدمات 5G باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر