۱۰ دلیل برای خرید آیفون ۱۰ اپل و چند دلیل برای فراموش کردن آن!

عصر کالا- اگر قصد خرید آیفون ۱۰ اپل (Apple iPhone X) را داشته اما در انجام آن تردید دارید، این مقاله را تا پایان بخوانید. هرچند، ما چند دلیل برای فراموش کردن آن هم داریم.

۱۰ دلیل برای خرید آیفون ۱۰ اپل و چند دلیل برای فراموش کردن آن!
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از گجت نیوز، با عرضه آیفون ایکس، اپل نه‌تنها در زمینه‌های مختلفی همچون صفحه نمایش، طراحی و کیفیت دوربین، قوی ظاهر شد، بلکه موارد دیگر مثل طول عمر باتری، نسبت صفحه به پنل جلویی و تراکم پیکسلی را نیز بهبود بخشید.

    هرچند، این گوشی نیز همانند هر محصول دیگری ضعف‌های خاص خود را دارد که البته قیمت بسیار بالای آن، تنها مورد نیست. در ادامه، این موارد را بررسی خواهیم کرد.

    ضبط ویدیوهای سینمایی واقعی


    آیفون X، تنها گوشی اپل است که سازندگان از لرزشگیر اپتیکال برای هر دو دوربین پشتی آن استفاده کرده و به کاربران اجازه می‌دهند محتوای 4K را با نرخ 60 فریم بر ثانیه ضبط کنند. در حقیقت خرید آیفون 10 اپل ، ثبت برخی از بهترین، روان‌ترین و واضح‌ترین ویدیوهایی که تاکنون روی گوشی های موبایل دیده‌اید را امکان‌پذیر خواهد کرد.
    پشتیبانی از باندهای شبکه LTE

    آیفون ایکس با پشتیبانی طیف وسیعی از باندهای شبکه LTE، امکان برقراری تماس در هر نقطه‌ای را بدون نگرانی فراهم می‌کند.

    بیشترین فضای صفحه در کوچک‌ترین آیفون

    با کنار گذاشتن مشکلات مربوط به صفحه نمایش 19.5:9 و وجود برشی در بخش بالایی صفحه، نمایشگر آیفون ایکس در مقایسه با آیفون 8 و آیفون 8 پلاس بیشتر است.

    همان‌طور که در تصویر ضمیمه‌شده نیز مشاهده می‌کنید، آیفون ایکس توانایی نمایش محتوای بیشتری را دارد. برای این مورد، کافی‌ست به تعداد خط‌های مطلب مورد نظر در صفحه هر کدام از این تلفن های هوشمند توجه کنید. در رابطه با ویدیوها نیز محتوا با نسبت 2:1 نمایش داده می‌شوند.

    عملکرد صفحه نمایش در محیط‌های خارجی

    آیفون ایکس با درخشان‌ترین صفحه نمایش اولد و کمترین میزان بازتابندگی، عملکرد فوق‌العاده‌ای در محیط‌های خارجی دارد. کاربران نباید فریب روشنایی بیشتر از هزار نیت گلکسی نوت 8 را بخورند. این ارقام تنها به بخشی از صفحه نمایش دستگاه در نور شدید محیط و حالت روشنایی خودکار مربوط می‌شوند، در حالی که روشنایی تمام صفحه اهمیت بیشتری دارد.

    ابزارهای اندازه‌گیری، روشنایی 640 نیت در صفحه آیفون ایکس را نشان می‌دهند که بیشترین میزان برای نمایشگرهای اولد است. در مقایسه، گلکسی نوت 8 به حداکثر روشنایی 518 نیت رسید. ترکیب این شدت روشنایی با کمترین میزان بازتابندگی، صفحه نمایش اولد پرچمدار اپل را به یکی از درخشان‌ترین‌ها تبدیل کرده است.

    طول عمر باتری فوق‌العاده

    به نظر می‌رسد باز هم داستان‌های مربوط به عملکرد ضعیف‌تر باتری آیفون 8 نسبت به آیفون 8 پلاس در حال تکرار است. اما با آیفون ایکس و باتری L شکل آن، دنیایی مرکب از یک باتری قوی و دستگاهی کوچک پیش روی کاربران قرار می‌گیرد.

    دقت رنگ و کنتراست صفحه بسیار بالا

    آیفون ایکس با داشتن بهترین نمایشگر در میان گوشی های موبایل، محتوا را با دقتی بسیار بالا نمایش می‌دهد. در حقیقت، صفحه نمایش به‌کاررفته در این گوشی را می‌توان دقیق‌ترین نمایشگر اولد در نمایش رنگ‌ها که تا به امروز دیده‌ایم، در نظر گرفت. همچنین به واسطه مقدار گاما 2.2، ما شاهد توزیع فوق‌العاده روشنایی در صفحه هنگام نمایش محتوا با رنگ‌ها و سایه‌های مختلف هستیم. برای درک بهتر این موضوع، کافی‌ست یک ویدیوی HDR با کنتراست بالا را در آیفون ایکس تماشا کنید.

    فوق‌العاده سریع

    از انجام کارهای ساده در رابط کاربری تا مشاهده صفحات پیچیده وب و فیلم‌برداری 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه، عملکرد آیفون ایکس فوق‌العاده بوده و می‌تواند یکی از دلایل اصلی برای خرید آیفون 10 اپل باشد. در حقیقت، کاربران با انجام هیچ کاری قادر به کاهش سرعت دستگاه نخواهند بود.

    انیموجی و سیستم تشخیص چهره FaceID

    اگرچه تنها یک هفته از عرضه آیفون ایکس می‌گذرد، ولی به نظر می‌رسد سیستم تشخیص چهره FaceID بیش از آن‌چه تصور می‌شد کاربردی است. کاربران علاوه بر باز کردن قفل دستگاه و ایجاد انیموجی‌های اختصاصی، حتی بدون وارد شدن در فروشگاه Warby Parker، قادر به انتخاب عینک‌های مختلف برای خود هستند.

    اسپیکرهای استریو قدرتمند

    اگرچه اپل به صورت اسمی، صدای آیفون ایکس را در مقایسه با اسپیکرهای بلند آیفون 8 پلاس افزایش نداده، ولی قدرت آن به شکلی متعادل بیشتر شده است. نتیجه چنین چیزی را می‌توان هنگام تماشای ویدیو در حالت landscape مشاهده کرد.

    قیمت

    اپل به سختی توانست تقاضای اولیه برای خرید آیفون ایکس را تامین کند. همین موضوع نیز باعث شده تا برخی فروشگاه‌ها، این پرچمدار قدرتمند را با قیمتی دوبرابری عرضه کنند.

    موردی که شاید کمتر به آن توجه کرده باشید، ارزش آیفون ایکس است. اگرچه کاربران برای داشتن نسخه پایه این گوشی ناچار به پرداخت 999 دلار هستند، اما یک سال بعد می‌توان آن را با قیمتی بین 600 تا 700 دلار فروخت. در بدترین حالت، شما برای یک سال استفاده از این گوشی، ماهیانه 30 دلار پرداخت می‌کنید.

    با این تفاسیر، تصور می‌کنید آیفون ایکس ارزش پرداخت 999 دلار را دارد؟

    آیفون جدید شکننده بوده و هزینه تعمیر آن بالاست

    تا این لحظه ما دلایل خود برای خرید آیفون 10 اپل را مطرح کردیم. اما مواردی وجود دارند که به آسانی نباید از آنها عبور کرد.

    بدنه شیشه‌ای یکی از همین موارد بوده و اهمیتی ندارد که نسل چندم از پوشش گوریلا گلس از گوشی شما محافظت می‌کند. همانند تمام گوشی های شیشه‌ای، آیفون ایکس نیز از دستان شما سر خورده و حتی در ارتفاع‌های بسیار کم نیز امکان شکستن آن وجود دارد. اگرچه به لطف استفاده از آلیاژ آلومینیوم در نسل‌های قبلی آیفون، فقط صفحه نمایش باعث نگرانی کاربران می‌شد، اما حالا قاب پشتی شیشه‌ای نیز به آن اضافه شده است.

    کاربران برای تعمیر نمایشگر اولد آیفون ایکس، 279 دلار و برای سایر موارد، باید 549 دلار پرداخت کنند. به هر صورت شاید بهتر باشد همراه با گوشی جدید خود، یک قاب محافظ نیز تهیه کنید.

    اغلب ویدیوها و اپلیکیشن ها برای صفحه نمایش آن بهینه نشده‌اند

    اگرچه اپل در پیاده‌سازی رابط کاربری و بهینه‌سازی آن با برش بالایی صفحه موفق بوده، اما اغلب ویدیوهای یوتیوب و نت فلیکس با نمایشگر 19.5:9 و برش بالایی آن سازگاری ندارند. این موضوع در رابطه با بسیاری از اپلیکیشن ها نیز صدق می‌کند.

    هرچند، تنها اپل با چنین مشکلی رو به رو نبوده و سازندگان دیگر نیز با استفاده از نمایشگرهای بلندتر، کار توسعه‌دهندگان را سخت کرده‌اند.

    محدودیت در انتخاب رنگ

    پرچمدار جدید اپل تنها در دو رنگ مختلف نقره‌ای و خاکستری (Space Gray) به فروش می‌رسد. هرچند با مرور زمان، احتمالا سال آینده شاهد اضافه شدن گزینه‌های بیشتر برای این تلفن هوشمند خواهیم بود. با این حال، کاربران می‌توانند از کاورهای محافظ برای ایجاد تنوع استفاده کنند.

    تغییر رنگ با تغییر دادن زاویه

    اگرچه کنتراست بالا و نمایش دقیق رنگ‌ها از ویژگی‌های قابل توجه نمایشگرهای اولد هستند اما مصرف برق بالا هنگام نمایش رنگ سفید، تغییرات رنگ با عوض شدن زاویه و سوختن نمایشگر، از معایب آنها محسوب شده و آیفون جدید اپل نیز از این قاعده مستثنی نیست. نمایشگر سفید این گوشی هنگام تغییر زاویه، به آبی متمایل شده و مصرف برق آن نیز زمانی که تمام صفحه به رنگ سفید باشد، به 3.25 وات یا سه برابر مصرف نمایشگر ال سی دی می‌رسد. هرچند، به نظر می‌رسد اپل برنامه‌ای برای رفع برخی مشکلات دارد.

    طراحی

    طراحی بخش پشتی آیفون X، بیانگر کیفیت بالای این گوشی نفیس است اما در بخش جلویی و در رابطه با برش بالایی صفحه، به نظر می‌رسد دستگاه به نوعی می‌خواهد بگوید که “من یک آیفون هستم و باید با آن کنار بیایید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر