ایسوس ذنفون AR را بزودی عرضه می‌‌کند

عصر کالا- گوگل دیروز در کنفرانس I/O اعلام کرد که گوشی هوشمند ذن‌فون ای‌آر در تابستان راهی بازار خواهد شد.

ایسوس ذنفون AR را بزودی عرضه می‌‌کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از زومیت ؛ایسوس از تلفن هوشمندی به نام ‌ذن‌فون ای‌آر در نمایشگاه CES 2017 رونمایی کرد. از آن زمان خبری از محصول جدید ایسوس منتشر نشد تا اینکه روز گذشته گوگل اعلام کرد که ذن‌فون ای‌آر در تابستان امسال عرضه خواهد شد.

    ذن‌فون ای‌آر دومین تلفن هوشمندی به شمار می‌رود که مبتنی بر گوگل تانگو است. اولین گوشی هوشمند مبتنی بر تانگو، لنوو فب 2 پرو بود که در سال 2016 عرضه شد. ذن‌فون ای‌آر اولین محصول خواهد بود که از واقعیت افزوده تانگو و واقعیت مجازی دی‌دریم بهره می‌برد. علاوه‌بر آن محصول جدید ایسوس اولین تلفن هوشمندی خواهد بود که از 8 گیگابایت حافظه رم بهره خواهد برد.

    در ذن‌فون ای‌آر از سیستم TriCam استفاده شده است که در حقیقت به استفاده از سه دوربین در پشت این تلفن هوشمند اشاره می‌کند. به لطف این تکنولوژی، محصول ایسوس می‌تواند از امکاناتی نظیر ردیاب حرکتی، سنجش عمق و شناسایی محیط اطراف برخوردار باشد. همانطور که انسان‌ها می‌توانند محیط اطراف را درک کنند، ذن‌فون ای‌آر با استفاده از سنسورهایی که دارد از چنین درکی می‌تواند برخوردار باشد.

    تلفن هوشمند ایسوس از نمایشگر 5.7 اینچی آمولد با رزولوشن 4K برخوردار است. نرخ نمایشگر به بدنه 79 درصد است و از تراشه اسنپدراگون 821 نیز در محصول جدید ایسوس استفاده شده است. جدا از اینکه ذن‌فون ای‌آر از 8 گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد، مدلی نیز در نظر گرفته شده که دارای 6 گیگابایت حافظه رم است. از نظر حافظه داخلی به کاربران امکان انتخاب میان حافظه‌های 64 و 128 گیگابایتی داده می‌شود.

    از یک دوربین 23 مگاپیکسلی در پشت ذن‌فون ای‌آر استفاده شده که از امکاناتی نظیر Dual LED فلش، OIS و عکاسی RAW بهره می‌برد. یک دوربین 8 مگاپیکسلی نیز در جلوی محصول جدید ایسوس قرار دارد. ذن‌فون ای‌آر مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 7 است که روی آن رابط کاربری Zen UI 3.0 سوار شده و از امکاناتی مانند درگاه USB-C و حسگر اسکنر اثرانگشت بهره می‌برد. یک باتری با ظرفیت 3300 میلی‌آمپرساعت در ذن‌فون ای‌آر استفاده شده است.

    گوگل از تانگو در مدارس استفاده می‌کند. در کنفرانس گوگل اعلام شد که بیش از 2 میلیون دانش آموز از طریق واقعیت افزوده آموزش می‌بینند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر