هدست Gear VR مستقل سامسونگ با نمایشگر OLED و وضوح بالا در دست تولید است

عصر کالا- ظاهرا یک هدست Gear VR مستقل سامسونگ با نمایشگر OLED و تراکم پیکسلی بالای ۲۰۰۰ppi در آستانه تولید است که میتواند تصاویری طبیعی واقعیت مجازی را به ارمغان آورد.

هدست Gear VR مستقل سامسونگ با نمایشگر OLED و وضوح بالا در دست تولید است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از منابع کره‌ای، سامسونگ در حال ساخت یک هدست Gear VR مستقل واقعیت مجازی است که به نمایشگر داخلی با تراکم پیکسلی بسیار بالا، حتی بالاتر از هر هدست دیگر موجود در بازار مجهز خواهد بود.
    ظاهرا سامسونگ دیسپلی (شرکت تابعه سامسونگ الکترونیکس) از شرکای عرضه کننده خود خواسته است تا برای مجموعه جدیدی از  هدست های گیر وی آر ، یک نمایشگر مجهز به تکنولوژی “Fine Metal Mask” با تراکم پیکسلی 2000ppi را به تولید برسانند. FMM یک قطعه است که در نمایشگرهای اولد مورد استفاده قرار می‌گیرد و نقش مهمی را در مقدار و پراکندگی پیکسل‌ها ایفا می‌کنند. سامسونگ همچنین مشغول کار بر روی نمایشگر اولد خود با وضوحی بالا برای دستگاه‌های واقعیت مجازی است که چیزی حدود هزار برابر پاسخ دهی بهتری نسبت به نمایشگرهای ال سی دی دارد.
    همانطور که ما گفتیم، تعداد پیکسل های آن به قدری بالاست که می‌تواند یک تصویر را درست همانطوری که هست به نمایش بگذارد. سامسونگ موفق شده تراکم پیکسلی 2000ppi را همراه این نمایشگر به ارمغان بیاورد که می‌تواند هدست واقعیت مجازی اوکولوس ریفت با تراکم پیکسلی حداکثری 460ppi را شکست دهد. برخی از نظریه‌های علمی نشان می‌دهد که چشم انسان توانایی مشاهده جزئیاتی فراتر از 300ppi را ندارد. با این حال، مغز قطعا می‌تواند این تفاوت را احساس کند و مردم با گزارش هایی مبنی بر به دست آمدن حالت تهوع و یا عدم واقع گرایی به صحت این قضیه پی برده‌اند. برآوردها نشان می‌دهد برای رفع این مشکلات، باید از نمایشگرهایی با حداقل تراکم پیکسلی 1000ppi استفاده شود، حداقل این قضیه به هدست های واقعیت مجازی مربوط می‌شود.
    ورود 2000ppi در یک میدان بصری باریک، به این معناست که تصویر به نمایش درآمده در هدست Gear VR مستقل سامسونگ باید به اندازه کافی روشن باشد تا مغز آن را همانند یک منظره واقعی ببیند. بدون شک احساس بسیار خوبی نیز با تجربه این هدست به شما دست خواهد داد. ما در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد تولید، زمان عرضه و یا زمان رونمایی از هدست Gear VR مستقل سامسونگ نداریم. با این حال ما مشتاقانه در انتظار دیدن هدستهایی با چنین رزولوشن جذابی هستیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر