اپل مجبور به پرداخت جریمه به اتحادیه اروپا شد

عصر کالا- شرکت آمریکایی اپل بالاخره روند پرداخت جریمه ۱۵ میلیارد دلاری خود به اتحادیه اروپا را آغاز کرد.

اپل مجبور به پرداخت جریمه به اتحادیه اروپا شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, شرکت اپل که مدت‌ها پیش تحت تاثیر فرار مالیاتی در کشورهای اروپایی به پرداخت یک جریمه 15 میلیارد دلاری محکوم شده بود، حالا به نظر می‌رسد که پس از مدت‌ها جنجال و کشمکش، دیگر راهی پیش رو ندارد و باید پرداخت این مبلغ هنگفت در این قاره سبزرنگ را شروع کند.

    اپل باید به دولت ایرلند 15 میلیارد دلار جریمه پرداخت کند که حالا بر اساس تازه‌ترین گزارش های منتشر شده، نخستین بخش پرداخت این جریمه را با انتقال مبلغ 1.77 میلیارد دلار کلید زده است.

    کمیسیون اتحادیه اروپا در ماه اوت سال 2016 میلادی در بیانیه‌ای اعلام کرد که شرکت اپل از سال 2003 تا 2014 میلادی قوانین مالیاتی در این قاره را دور زده و به فرار مالیاتی اقدام کرده است. البته اپل تنها شرکتی نیست که از حفره‌های موجود در این قوانین مالیاتی اروپا سوءاستفاده کرده است و برخی دیگر از شرکت‌ها همچون گوگل نیز از چنین روشی به منظور کاهش پرداخت مالیاتهای خود استفاده کرده‌اند.

    حالا پس از گذشت چند سال و جنجال و کشمکش‌های فراوان، به نظر می‌رسد که اپل حکم صادر شده بر علیه خود را پذیرفته و بخش اول جریمه خود را پرداخت کرده است. تعلل‌های اپل نه تنها سود و منفعتی برای این شرکت آمریکایی نداشته بلکه با توجه به کاهش ارزش دلار در برابر یورو، متوجه ضرر و زیان‌های مالی زیادی نیز شده است و این بدان معناست که در اصل، اپل باید مبلغ بیشتری را به اتحادیه اروپا بپردازد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر