هشدار آمریکا به کانادا درباره همکاری با هواوی

عصر کالا- یک مقام آمریکایی به کانادا هشدار داد در صورت همکاری با هواوی برای ارائه خدمات نسل پنجم در این کشور، از دسترسی کانادا به منابع اطلاعاتی ایالات متحده جلوگیری می شود.

هشدار آمریکا به کانادا درباره همکاری با هواوی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از مهر، مشاور امنیت ملی آمریکا، کانادا را به عدم استفاده از فناوری نسل پنجم شرکت هواوی تشویق کرد و گفت: انجام چنین کاری همکاری اطلاعاتی دو طرف را به خطر می اندازد و موجب خواهد شد تا داده های حساس مربوط به کانادایی ها در دسترس دولت چین قرار بگیرد.

    قرار بود تا ماه اکتبر و پس از برگزاری انتخابات فدرال در کانادا در مورد همکاری یا عدم همکاری باهواوی تصمیم گیری شود. اما جاستین ترودو نخست وزیر کانادا از زمان پیروزی در این انتخابات هنوز در این زمینه اعلام موضع نکرده است.

    به گفته رابرت او برایان، مشاور امنیت ملی آمریکا «اگر متحدان نزدیک آمریکا اجازه دهند تا اسب تروجان وارد شهرشان شود، همکاری هایشان با ایالات متحده تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. زمانی که چینی ها هواوی را وارد کانادا یا دیگر کشورهای غربی کنند، می توانند از سوابق درمانی، بانکی، اطلاعات شبکه های اجتماعی و هر چیز دیگری مطلع شوند.»

    از میان کشورهای عضو اتحاد پنج چشم که همکاری های اطلاعاتی گسترده ای با یکدیگر دارند، آمریکا، استرالیا و نیوزلند از عدم همکاری قطعی با هواوی خبر داده اند، انگلیس قصد دارد در حوزه های غیر حساس با هواوی همکاری کند و کانادا هنوز به جمع بندی قطعی نرسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر