آسیب دیدن کاربران اسکایپ از باج‌افزار‌های موجود در تبلیغات مخرب

عصر کالا- همه مشکلات مختلف تا به حال مانع از این شده است که اسکایپ، جایگاهی در شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف برای خود باز کند و همچنان ابزاری برای استفاده کاربران خانگی باقی مانده است.

آسیب دیدن کاربران اسکایپ از باج‌افزار‌های موجود در تبلیغات مخرب
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲:۰۰

    اگر به تازگی یک گوشی هوشمند، لپ‌تاپ، تبلت و یا آی‌پد خریده‌اید، شاید با سرویس "اسکایپ" مواجه شده باشید. اسکایپ، سرویسی است که همچون دیگر مسنجر‌ها به کاربر اجازه می‌دهد تا از طریق وب‌کم و میکروفون با دیگر کاربران، تماس صوتی و تصویری برقرار نماید.
    تماس تلفنی داخلی در بین کاربران اسکایپ رایگان است، اما اگر کاربر بخواهد تماس خارج از سرویس برقرار نماید، یعنی بخواهد با یک خط ثابت و یا موبایل صحبت کند، آنگاه هزینه مکالمات او بر اساس مکالمات خارجی محاسبه خواهد شد.

    در همین حال، شماری از کاربران نسبت به تبلیغات جعلی در این برنامه که می‌تواند منجر به حملات باج‌افزاری شود، شکایت کرده‌اند.


    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از  ایتنا، این گروه چنین ادعا کردند که اگرچه اسکایپ در اروپا تأسیس شده است، اما خریده شدن آن توسط مایکروسافت که یک شرکت آمریکایی است، می‌تواند باعث به خطر افتاد حریم خصوصی آنها گردد. همچنین مطابق این شکایت، چه بسا اطلاعات محرمانه بیشتری از کاربران از طریق این شرکت در اختیار طرف‌های غیرمرتبط قرار بگیرد و در این میان، هر دو شرکت‌ یعنی هم مایکروسافت و هم اسکایپ، از پاسخ دادن به سؤالات و ادعاهای مطرح‌شده، خودداری کرده‌اند.

     

    همچنین چندین کاربر از تبلیغات جعلی موجود در این برنامه که می‌تواند منجر به حملات باج‌افزاری شود، شکایت کرده‌اند. بسیاری از کاربران دیگر نیز از سایر مسائل و مشکلات موجود در تبلیغات این اپلیکیشن، شکایت کرده‌اند.

    بعضی از کاربران، حتی پس از آنکه فهمیدند که این تبلیغات، مخرب است، اپلیکیشن را اجرا نکردند، بلکه کد را تجزیه و تحلیل و برخی رسانه‌ها ارسال کردند. این رسانه‌ها نیز از چند تن از کارشناسان خود درخواست کرده‌اند که کد را تحلیل کنند و توضیح دهند که چگونه کار می‌کند.

    تمام نشانه‌ها، حاکی از آن است که این تبلیغات مخرب، به حملات باج‌افزاری به کاربران اسکایپ کمک می‌کند و امکان کلاهبرداری از کاربر را به وجود می‌آورد.

    با وجود تلاش‌های فراوانی که کارشناسان این سرویس انجام ‌می‌دهند، همواره نکات و حفره‌های امنیتی مختلفی وجود دارد که هر از چندگاه خبرساز می‌شوند و تا به حال مانع از این شده است که اسکایپ، جایگاهی در شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف برای خود باز کند و همچنان ابزاری برای استفاده کاربران خانگی باقی مانده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر