با دقت و سرعت بالا؛

آیفون جدید به جای انگشت چهره تان را اسکن می کند

عصر کالا- مدل جدید آیفون مجهز به اسکنر سه بعدی چهره انسان است و می تواند برای شناسایی مالک گوشی از روش اسکن کردن صورت استفاده کند.

آیفون جدید به جای انگشت چهره تان را اسکن می کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از انگجت، در هفته های اخیر اخبار متنوعی در مورد ویژگی های مدل های تازه آیفون منتشر شده که البته اپل هنوز هیچ یک از این اخبار را رد یا تایید نکرده است.

    در حال حاضر اپل برای شناسایی هویت مالک هر گوشی از فناوری اسکنر اثر انگشت استفاده می کند. علیرغم دقت این ابزار، حساسیت و آسیب پذیری بالای آن برای برخی کاربران مشکلاتی ایجاد می کرد، به گونه ای که با وارد شدن ضربه ای مختصر به آیفون با سقوط آن حتی از ارتفاع کم ممکن بود این اسکنر به درستی کار نکند و تعمیر آن هم در خارج از نمایندگی های اپل معمولا به سادگی ممکن نبود.

    منابع مختلف خبری و از جمله بلومبرگ اعلام کرده اند بر اساس اطلاعات جدیدی که به دست آمده، آیفون جدید دارای حسگر عمقی پیشرفته ای است که با دقت و سرعت بی سابقه ای صورت کاربر را اسکن می کند و در عرض چند میلی ثانیه تایید خواهد کرد که آیا کاربر مالک واقعی گوشی هست یا خیر و برای باز کردن قفل آن اقدام می کند.

    این اسکنر تا بدان حد پیشرفته است که برای استفاده از آن نیازی به قرار دادن صورت در فاصله نزدیکی به چهره نیست. این اسکنر اطلاعات بیومتریک بسیار متنوعی را از چهره هر کاربر جمع آوری می کند تا از این طریق دقت آن در مقایسه با حسگرهای اثرانگشت و دیگر اسکنرهای چهره ساخت شرکت های رقیب افزایش یابد.

    همین به روزرسانی ها موجب شده تا نتوان عکس چهره مالک گوشی را به جای چهره وی جا زد و گوشی های دیگر افراد را از این طریق قفل گشایی کرد. هنوز مشخص نیست استفاده از این فناوری به حذف اسکنر اثرانگشت از آیفون می انجامد یا از هر دو روش احراز هویت مالک گوشی در کنار یکدیگر استفاده خواهد شد.

    پیش از این اعلام شده بود ممکن است آیفون جدید همراه با فناوری شارژ بی سیم عرضه شود، اما اپل این خبر را هم رد یا تایید نکرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر