اپل گوی رقابت را از شیائومی ربود

عصر کالا- اپل با ارائه‌ نسل سوم ساعت‌های هوشمند خود، باری دیگر رتبه نخست بازار گجت های پوشیدنی را از آن خود کرد.

اپل گوی رقابت را از شیائومی ربود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، غول تکنولوژی اپل پس از آنکه نسل سوم ساعت های هوشمند خود یعنی اپل واچ 3 را معرفی و به بازار عرضه کرد، توانست مجددا رتبه نخست پر فروش ترین برند در زمینه گجت های پوشیدنی را از از آن خود کند و شیائومی را پشت سر بگذارد.

    اپل واچ که قادر است بدون نیاز به اتصال به اینترنت گوشی کار کند، تاکنون موفق شده است در سه ماهه سوم سال جاری میلادی 2017، تعداد 3.9 میلیون دستگاه را به فروش برساند و از این تعداد تنها 800 هزار اپل واچ 3 به فروش رسیده است که این امر می تواند نوید دهنده پایان سال خوبی برای اپل باشد.

    این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میلادی که 2.8 میلیون دستگاه بود، موفقیت بزرگی برای اپل به شمار می رود. این اعداد و ارقام، سهم اپل از بازار گجت های پوشیدنی را 23 درصد افزایش داده و موجب شده است که از شیائومی با 21 درصد سهم بازار گجت های پوشیدنی، پیشی بگیرد.

    شرکت چینی شیائومی در سه ماهه سوم سال جاری میلادی، برای نخستین بار رتبه نخست پرفروش ترین گجت های پوشیدنی در جهان را به خود اختصاص داده بود.

    آخرین باری که اپل در زمینه فروش گجت های پوشیدنی نظیر ساعت هوشمند جایگاه نخست را کسب کرده بود، سه ماهه سوم سال 2015 میلادی بود و اکنون با گذشت دو سال، این شرکت آمریکایی توانست باری دیگر جایگاه از دست رفته خود را بازیابی کند.

    سایر برندهایی که در زمینه تولید گجت های پوشیدنی فعالیت می کنند، فیت بیت با تصاحب 20 درصد از سهام بازار در سه ماهه سوم 2017، هواوی شش درصد و سامسونگ پنج درصد به ترتیب در رتبه های سوم، چهارم و پنجم جای گرفته اند. بر اساس گزارش های منتشر شده توسط شرکت تحقیقاتی کانالیس، سایر برند های متفرقه مجموعا 25 درصد سهم این بازار را به خود اختصاص داده اند.

    البته لازم به ذکر است که معمولا سه ماهه سوم سال تحت تاثیر تخفیف های کریسمس، گجت های پوشیدنی کمترین میزان فروش را دارند اما با این وجود تولیدکنندگان برتر در این مدت میزان فروش نسبتا خوبی را از آن خود کرده اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر