اندرویدی‌ها آسیب‌پذیرترند؛

هشدار به برنده‌تر شدن تیغ بدافزارهای ارز دیجیتالی

عصر کالا- کارشناسان امنیت سایبری بار دیگر به کاربران گوشی‌های هوشمند با سیستم عامل اندروید هشدار داده‌اند که بدافزارهای موجود در اپلیکیشن‌های استخراج ارز دیجیتالی مونرو از گوشی کاربران یک قربانی می‌سازد.

هشدار به برنده‌تر شدن تیغ بدافزارهای ارز دیجیتالی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، در چند سال اخیر ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده بسیاری همچون بیت کوین، مونرو و ریپل از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری برخوردار شدند و همین امر موجب شد کاربران بسیاری به کسب درآمد و پول در فضای مجازی روی آورند که این خود دلیل محکمی بود برای آنکه تعداد زیادی از اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌هایی که پلت فرم و بستر مناسبی برای استخراج این ارزهای دیجیتالی فراهم می‌کردند، مانند قارچ در فضای اینترنت رشد کنند.

    کمتر از یک ماه پیش اعلام شد یک بدافزار جدید کشف شده که کاربران را در وب‌سایت‌ها به دانلود و نصب نرم‌افزاری که ارز دیجیتالی استخراج می‌کند، تشویق می‌کند تا اطلاعاتشان را به سرقت ببرد. بسیاری از هکرها و مجرمان سایبری به منظور استخراج بیت کوین ماینینگ، از حساب‌های کاربری، مرورگرهای اینترنتی و دستگاه‌های متصل به اینترنت کاربران (گوشی همراه و رایانه) بدون اجازه آنها سوءاستفاده کردند و این امر مشکلات و چالش‌های متعددی را برای کاربران در فضای اینترنت ایجاد کرد.

    حالا کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری و فناوری، باری دیگر به تمامی کاربران فضای مجازی بویژه کاربرانی که از گوشی‌های هوشمند با سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند، هشدار داده‌اند که بدافزارهای پیشرفته‌ای برروی پلت فرم‌های استخراج ارز دیجیتالی مونرو وجود دارد که کنترل و مدیریت گوشی فرد قربانی را به صورت کامل در اختیار گرفته و به تمامی اطلاعات موجود در آن دسترسی پیدا می‌کنند و بدین ترتیب هکرها و مجرمان سایبری قادر خواهند بود به راحتی به اطلاعات مالی قربانیان از جمله کارت اعتباری و کیف پول ارزهای دیجتالی آنها دست یافته و به سرقت ببرند.

    این کارشناسان با تاکید بر اینکه سیستم عامل اندروید در برابر چنین بدافزارهایی از ضریب خطر و آسیب‌پذیری بسیار بالاتری نسبت به سایر سیستم‌های عامل گوشی هوشمند برخوردار است، به کاربران توصیه کرده‌اند به هیچ عنوان برروی هیچ تبلیغات اینترنتی، وب سایت، اپلیکیشن و پلت فرمی که ارزهای دیجتالی را استخراج می‌کند و آنها را به پولدار شدن و کسب میلیون‌ها دلار تشویق می‌کند، کلیک نکرده و آنها را باز، دانلود و نصب نکنند.

    در غیر این صورت، باید منتظر آسیب‌ها و خسارات جبران‌ناپذیری برای اطلاعات خصوصی و گوشی خود باشند. از کمترینِ این آسیب‌ها و نشانه‌ها می توان به خالی کردن شارژ ناگهانی باتری گوشی، داغ کردن بی‌دلیل گوشی، هنگ کردن و قفل شدن آن به دفعات زیاد و پشت سرهم و خالی شدن حساب های بانکی و کیف پول ارز دیجیتالی اشاره کرد.

    این کارشناسان همچنین در ادامه هشدارهای خود تاکید کرده‌اند که تنها کاربران گوشی‌های هوشمند در معرض خطر نیستند بلکه این خطر و تهدید تمامی دستگاه‌های هوشمند و متصل به اینترنت همچون تلویزیون هوشمند، تبلت، ساعت هوشمند و غیره را نیز نشانه گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر