دو اژدهای چینی بازار موبایل را می‌بلعند

عصر کالا- تحلیلگران فعال در حوزه بازار موبایل به تازگی برآورد کرده‌اند که هواوی و شیائومی بعنوان دو شرکت چینی بزرگ، بازار گوشی‌های هوشمند در سال آینده را تحت سلطه خود درخواهند آورد.

دو اژدهای چینی بازار موبایل را می‌بلعند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده از سوی موسسات تحقیقاتی و آماری نشان می دهد که هواوی و شیائومی توانسته اند در سالهای اخیر بخصوص در طول سال جاری میلادی عملکرد موفقیت آمیز و فروش چشمگیری را به خود اختصاص دهند که این امر موجب می شود بسیاری از رقبای قدرتمند خود ظیر سامسونگ و اپل را نیز کنار زده و باعرضه و ارائه محصولاتی با کیفیت بالا، طراحی جدید و قیمت مناسب تر سهم بیشتر و بزرگتری از بازارهای جهانی موبای را به دست آورند.

    بر اساس گفته‌های مقامات زنجیره تامین هواوی،  این  شرکت پیشتر پیش بینی کرده بود که قادر خواهد بود تولید و عرضه محصولات خود را تا 25 درصد در سال آینده میلادی افزایش دهد و هدف فروش خود را نیز در سال 2019 به بیش از 200 میلیون دستگاه گوشی هوشمند برساند.

    آمارهای فروش هواوی و شیائومی نیز می‌تواند صحت این ادعا را تایید کند، چراکه شیائومی به‌عنوان یک برند نوظهور در حوزه تولید گوشی های هوشمند موفق شده است از بسیاری از برندهای قبلی و معروف جهان نیز سبقت بگیرد و عملکرد و شهرت خوب و قابل قبولی را برای خود دست و پا کند.

    بر اساس گزارش وب سایت gsmarena، شیائومی نیز اعلام کرده که تصمیم دارد با یک افزایش 20 درصدی در تولید محصولاتش در سال آینده نسبت به سال جاری میلادی، بالغ بر 160 میلیون دستگاه گوشی هوشمند را در بازارهای جهانی عرضه کرده و به فروش برساند.

    بنابراین همانطور که بسیاری از تحلیلگران برآورد کرده اند، می‌توان انتظار داشت که شیائومی و هواوی بعنوان دو اژدهای چینی بازار گوشی های هوشمند در سال آینده را خواهند بلعید و سلطه غول های تکنولوژی چینی بر بازار موبایل بدون شک کار را برای سایر برندهای مطرح نظیر سامسونگ و اپل سخت و دشوار تر از پیش خواهد کرد. بنابراین انتظار می رود رقابت به مراتب بیشتر و تنگاتنگ تری در حوزه بازار محصولات فناوری و گوشی های هوشمند میان شرکت های تولیدکننده در سال 2019 میلادی درگیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر