همه تازه‌های اپل در سیستم عامل جدید

عصر کالا- اپل از جدیدترین سیستم عامل مخصوص گوشی تلفن همراه خود، آیفون، رونمایی کرد. در این مطلب نگاهی می‌اندازیم به شماری از این فناوری‌های نو.

همه تازه‌های اپل در سیستم عامل جدید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از همشهری، شرکت اپل 3 ژوئن در کنفرانسی از جدیدترین سیستم عامل مخصوص گوشی تلفن همراه آیفون، رونمایی کرد.

    به گزارش یورونیوز این نسخه سیستم عامل اپل، موسوم به آی‌اواس 13، چنانکه مدیران این شرکت گفته‌اند حاوی تغییرات بزرگی است و در شهریور امسال در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

    در زیر نگاهی می‌اندازیم به شماری از فناوری‌های نو که در سیستم عامل جدید به کار رفته است:

    • آی مسیج متحول می‌شود

    با تغییرات اعمال شده در نسخه جدید، سرویس پیام رسان اپل که به نام آی مسیج شناخته می شود از امکاناتی شبیه پیام‌رسان واتس‌آپ بهره‌مند خواهد شد. با طراحی جدید، کاربر می‌تواند عکس، ایموجی و یوزرنیم را به اشتراک بگذارد و افراد می‌توانند برای خود عکس پروفایل معین کنند و همچنین اجازه دسترسی را تنها به افراد خاصی بدهند.

    • سرعت دو برابر

    اپل می‌گوید با سیستم عامل جدید iOS13 سرعت دو برابر بهبود می‌یابد که همین به کارآیی بهتر آیفون منجر خواهد شد.

    • ویرایش عکس و فیلم با امکانات تازه

    حالا تنها با یک حرکت انگشت کاربران می‌توانند تغییرات تصویری را روی عکس‌ها و فیلمهایشان زیاد و کم کنند. در واقع در سیستم عامل جدید اغلب امکاناتی که اکنون تنها برای ویرایش عکس وجود دارند، برای ویرایش ویدئوها نیز در دسترس خواهند بود؛ از قبیل چرخاندن، کراپ و یا اعمال فیلترهای مختلف.

    • خداحافظی با لاگین از طریق گوگل و فیسبوک

    اپل در سیستم عامل تازه از یک فناوری جدید رونمایی کرده است که به کاربر اجازه می‌دهد به سادگی و به سرعت به اپلیکیشن‌ها و وبسایت‌ها وارد شود بدون اینکه ناچار باشد به روش سنتی از اکانت گوگل یا فیسبوک خود استفاده کند، ایمیل خود را تایید کند یا پسورد و فرمی را پر کند. در این روش کاربران می‌توانند تنها از همان شناسه اپل خود استفاده کنند و سپس اپل با تخصیص یک شناسه تصادفی منحصر به فرد با سایت‌ها و اپلیکیشن‌های ثالث تعامل می‌کند.

    • پوسته مشکی جدید به اپلیکیشن‌ها خواهد آمد

    حالت دارک مود، یا وضعیت مشکی، که مورد علاقه بسیاری از کاربران محصولات اپل است به اپلیکیشن‌های اتوماتیک (پیشاپیش نصب شده) آیفون اضافه خواهد شد. این ویژگی خصوصا در محیط‌های با نور کم تجربه بصری زیبایی را برای کاربران فراهم می‌کند.

    • تایپ ساده با یک دست

    در iOS13 امکان جدیدی به صفحه کلید افزوده شده است که به کاربر اجازه می‌دهد به سادگی با یک دست و با کشیدن پیوسته‌ی انگشت روی حروف یک کلمه تایپ کند.

    رویترز

    اپل گفته است آیفون با سیستم عامل جدید دو برابر سریعتر خواهد بود - رویترز

    • اپلیکیشن سلامت در خدمت زنان

    اپلیکشین Health که در آیفون تعبیه خواهد شد به زنان کمک خواهد کرد تا عادت ماهیانه خود را تعقیب کنند، روزهای آن را پیش‌بینی کنند و بتوانند نمایی بصری از تغییرات داشته باشند.

    • صدای سیری عوض می‌شود

    سیستم صوتی و دستیار شخصی هوشمند آی او اس به نام «سیری» در نسخه جدید صدایی طبیعی‌تر خواهد داشت و بنابر عادات روزانه فرد می‌تواند تنظیم شود تا پیشنهاداتی متناسب به کاربر ارائه دهد.

    • محدود شدن دسترسی اپلیکیشن‌ها به موقعیت مکانی کاربر

    سیستم عامل جدید گزینه‌های بیشتری در اختیار افراد می‌گذارد تا بتوانند روی داده‌های مربوط به موقعیت مکانی خود مدیریت داشته باشند. از جمله این امکانات جدید، قابلیت «مجوز یک بار استفاده» از موقعیت مکانی آیفون برای اپلیکیشن‌هاست. با انتخاب این گزینه به محض خروج، اپلیکیشن دیگر نخواهد توانست به اطلاعات جغرافیایی کاربر دسترسی داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر