سامسونگ، دکمه هوم را از گلکسی جدید حذف می‌کند

عصر کالا- اولین گلکسی اس در سال ۲۰۱۰ وارد بازار شد و دکمه هوم، به مدت شش سال، یکی از قابلیت‌های این گوشی به شمار می‌رفت اما اکنون سامسونگ، تصمیم به حذف این دکمه گرفته است.

سامسونگ، دکمه هوم را از گلکسی جدید حذف می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از ایتنا-گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی اس، پرچمدار گوشی‌های شرکت سامسونگ و از مشهورترین محصولات بازار گوشی‌های هوشمند جهان است.
    یکی از قابلیت‌های اصلی گوشی سامسونگ گلکسی اس که از سال 2010، شاهد آن بوده‌ایم، دکمه فیزیکی هوم (Home) است. این دکمه در گوشی‌های گلکسی اس8 و اس8 پلاس برداشته شده است و احتمال دارد که این روند در مدل‌های آیفون اپل نیز مشاهده گردد.

    به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی نت، در رویدادی که اخیراً توسط سامسونگ در شهر نیویورک برگزار شد، قابلیت‌های ویژه و جالبی از گلکسی اس8 و اس8 پلاس ارائه گردید که بیانگر میزان کارایی و امنیت این گوشی‌ها بود.

    محصول گلکسی اس 8، با تمام گوشی‌های دیگری که تاکنون به بازار ارائه شده است، فرق می‌کند. اغلب از افراد مختلف شنیده می‌شد که می‌گفتند ایجاد تغییر در گوشی‎ها بسیار مشکل و زمان‌بر است، لیکن سامسونگ با تلاش و کوشش فراوان، توانست این ذهنیت را تغییر دهد و اس 8 و اس8 پلاس را به شکلی کاملاً متفاوت و با برداشتن دکمه هوم، به بازار عرضه نماید.

    آخرین گوشی‌های هوشمند سامسونگ، همچنین دارای دوربین‌های شگفت‌انگیز و قابلیت دوبار فشردن دکمه هوم برای ورود به دوربین بود. اکنون در دیوایس جدید، دکمه هوم برداشته شده است، لیکن دکمه پاور در سمت راست این گوشی، امکان ورود به دوربین را فراهم می‌نماید.

    همچنین قبلا فشاردادن و نگه داشتن دکمه هوم، باعث ورود به "گوگل نو" می‌شد، اما در حال حاضر، گوگل اسیستنت(Google Assistant)، برای دستگاه‌های جدید اندروید ارائه شده است و افراد می‌توانند، با بیان کردن «اوکی گوگل» آن را راه‌اندازی نمایند.

    از سوی دیگر، طراحی دیوایس گلکسی اس8 شبیه به طراحی گلکسی اس7 اج و گلکسی نوت7 است. اس8 همچون دو گوشی‌ هوشمند مذکور، از وجود نمایشگری با لبه‌های خمیده در طرفین بهره می‌برد.

    شیشه‌ به‌کار رفته در پنل پشتی نیز همچون نمایشگر، در طرفین دارای خمیدگی است تا کاربران هنگام در دست گرفتن گوشی تجربه‌ی بهتری داشته باشند. طراحی گلکسی اس8 پلاس نیز به همین صورت است.
    به لطف بهره‌گیری از طراحی خمیده در لبه‌های هر دو گوشی، گلکسی اس8 و گلکسی اس8 پلاس در مقایسه با نسل‌های پیش باریک‌تر به نظر می‌رسند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر