بعد از مشکل بمب متنی

نسخه به‌روزرسانی شده برای آیفون‌ها منتشر شد

عصر کالا- اپل نسخه جدید به‌روزرسانی شده ۱۱.۲.۶ از سیستم عامل iOS را به منظور برطرف کردن مشکل هنگ کردن گوشی‌های آیفون منتشر کرد.

نسخه به‌روزرسانی شده برای آیفون‌ها منتشر شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، چند روز پیش بود که یک وبلاگ ایتالیایی مشهور و فعال در زمینه تکنولوژی و گوشی‌های هوشمند اعلام کرد کاربران گوشی‌های هوشمند آیفون و حتی سایر محصولات اپل در معرض خطر بمب متنی (text bomb) هستند که قادر است با ارسال یک پیام کوتاه که حاوی تنها یک کاراکتر یا حروف الفبا به زبان هندی است، موجب از کار افتادن و هنگ کردن گوشی‌های آیفون، آی‌پاد، آی‌پد، اپل واچ و مک بوک آن‌ها شود.

    نحوه عملکرد این بمب متنی این گونه است که محصولات اپل همچون گوشی‌های هوشمند آیفون، در صورت دریافت و باز کردن یک پیام کوتاه حاوی تنها یک کاراکتر، هنگ کرده، از دسترس کاربران خارج شده و به طور کلی از کار می‌افتند.

    این بمب متنی معمولا یک پیام کوتاه را به صورت کاملا تصادفی و اتفاقی به کاربران محصولات اپل ارسال می‌کند تا به محض آنکه کاربران آن پیام را دریافت و باز کنند، فعال‌سازی شده و با نفوذ به دستگاه مورد نظر، اطلاعات شخصی کاربران را به سرقت ببرد.

    گفته می‌شد این پیام کوتاه تنها یک کاراکتر از زبان تلوگو که یک زبان محلی و بومی در هندوستان است، را به کاربران می‌فرستد تا بتواند از عدم آگاهی و اطلاع آن‌ها از زبان مذکور، به سرقت اطلاعات و هک دستگاه‌های الکترونیکی مذکور اقدام کند.

    هم اکنون شرکت اپل به منظور برطرف کردن مشکل کرش و هنگ کردن گوشی‌های آیفون و سایر محصولات ساخت این شرکت، نسخه به‌روزرسانی 11.2.6 را برای سیستم عامل iOS منتشر کرده است تا کاربران بتوانند با به‌روزرسانی به نسخه جدید مذکور، دیگر با چنین مشکلی مواجه نشوند.

    در اصل می‌توان گفت نسخه به‌روزرسانی شده از سیستم عامل iOS یک وصله امنیتی است که محصولات اپل نظیر گوشی‌های آیفون را از خطر و تهدیدات بمب‌های متنی و نفوذ هکرها مصون می‌دارد.

    این بمب متنی موجب می‌شد اپلیکیشن‌های مختلفی همچون iMesseges، فیس بوک مسنجر و واتس اپ نیز دچار مشکل شوند و به طور کلی گوشی‌های آیفون کاربران از کار بیفتد.

    البته اپل وعده داده بود که یک نسخه به‌روزرسانی کوچکتر را پیش از عرضه نسخه 11.3 منتشر کند و حالا با انتشار نسخه 11.2.6 این وعده نیز تنها چند روز پس از مشکل گوشی‌های آیفون و سایر محصولات اپل محقق شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر