کدام یک را باید بخریم؛

آیفون ۷ یا ۷ پلاس؟

عصر کالا: همیشه بین کاربران و علاقه مندان گوشی های هوشمند اختلاف های زیادی برای انتخاب تجهیزات اندرویدمحور و محصولات اپل وجود دارد اما نکته که جالب توجه است این است که حتی کاربران خود اپل نیز در انتخاب مدل آیفون و اندازه آن با یکدیگر اختلاف سلیقه دارند.

آیفون ۷ یا ۷ پلاس؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰:۰۰
  • آیفون 7 یا 7 پلاس؟
  • آیفون 7 یا 7 پلاس؟
  • آیفون 7 یا 7 پلاس؟
  • آیفون 7 یا 7 پلاس؟

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایران جیب، به هر حال هرکدام از گوشی های آیفون به صورت طبیعی قوت ها و ضعف های خاص خود را دارند که توجه نکردن به این نکته خرید کاربر را با مشکل روبه رو کرده و وی را دچار سردرگمی می کند.

چند سال پیش، انتخاب ها روشن تر و آسان تر بود، زیرا اپل آیفون هایی با صفحه نمایش بزرگ را ارائه نکرده بود و هر شخصی اگر تمایل به انتخاب آیفون داشت، فقط در انتخاب میان گزینه ظرفیت و رنگ مردد بود؛ اما امروز فضا کمی متفاوت شده و باید شما نسبت به نیاز خود دستگاه مورد نظرتان را انتخاب کنید. در ادامه سعی کرده ایم شما را در انتخاب نسخه مناسب یاری دهیم.

نسخه های متفاوت

آیفون 7 در دو سایز موجود است: آیفون 7 با صفحه نمایش عادی 4.7 و آیفون 7 پلاس با صفحه نمایش 5.5 که با حافظه 128، 32 و 256 گیگابایت در رنگ های مشکی براق، مشکی، طلایی، نقره ای، رزگلد و قرمز عرضه شده است. بیایید ببینیم چه فرقی با هم دارند و کدام شان برای شما مناسب تر است. این تفاوت های ظاهری و اولیه سیستم است؛ ولی بخش های سخت افزاری را باید به صورت دقیق تر بررسی کنیم.


سایزهای متفاوت

اندازه دو گوشی بارزترین تفاوت آنهاست؛ آیفون 7 با عرض 2.46 اینچ، طول 5.44 اینچ و قطر 0.28 اینچ با وزن 4.87 انس و آیفون 7 پلاس با عرض 3.07 اینچ، طول 6.23 اینچ و قطر 0.29 اینچ با وزن کمی بیشتر از 6.63 انس است. واقعا هیچ کدام گوشی کوچکی نیستند؛ ولی پلاس به طرز قابل ملاحظه ای بزرگ تر است.

اندازه صفحه نمایش هرکدام نیز به همین نحو با هم متفاوت است. آیفون 7 در سایز 4.7 اینچ با صفحه نمایشی به ابعاد 1334 در 750 میلی متر با رزولوشن 326 پیکسل در مقابل آیفون 7 پلاس در سایز 5.5 اینچ با صفحه نمایشی به ابعاد 108 در 1920 میلی متر با رزولوشن 401 پیکسل قرار دارد. اندازه نسبی صفحه نمایش ها عملا یکسان هستند؛ بنابراین همه چیز در هر دو مدل یکسان به نظر می رسد. فقط اینکه اندازه گوشی پلاس در همه ابعاد کمی بزرگ تر است.

پلاس برای اجرای برنامه extra screen real estate با رم سه گیگابایتی در برابر آیفون معمولی با رم دو گیگابایت، سرعت بالای خود را حفظ می کند. غیر از اندازه، بزرگ ترین تفاوت بین دو گوشی دوربین آنهاست. آیفون 7 نسخه ارتقایافته همان دوربینی را دارد که سال ها در گوشی های آیفون بوده است. با یک سنسور 12 مگاپیکسلی و لنز 2.8 فلیکر تصویر را در یک قاب کامل با فاصله کانونی 28 میلی متری نزدیک می کند.پلاس عینا با همان دروبین به علاوه یک دوم با سنسور 12 مگاپیکسلی و لنز 2.8 فلیکر تصویر را در یک قاب کامل با فاصله کانونی 56 میلی متری نزدیک می کند.

بالاخره این وسعت فضای فیزیکی در پلاس ظرفیت باتری آن را نیز افزایش داده است. اپل ادعا می کند آیفون 7 تا سطح 14 ساعت زمان مکالمه و 10 روز به حالت آماده به کار و پلاس تا سطح 21 ساعت زمان مکالمه و 16 روز در حالت آماده به کار ارتقا یافته اند.

کدام یک برای شما مناسب است؟

هر دو مدل محشر هستند؛ اما احتمالا یکی از آنها برای شما مناسب تر است. پس بگذارید تا با امتحان کردن دیگر امکانات، تصمیم شما را راحت تر کنیم. شما اگر به سوال هایی که در ادامه می خوانید به طور صحیح پاسخ دهید، گوشی مناسب تری را خریداری می کنید.


اندازه گوشی مهم است؟

آیفون 7 پلاس بزرگ است؛ برای مثال از میان بزرگ ترین گوشی ها شما می توانید یکی از بزرگ ترین های آنها را بخرید و از آنجایی که گوشی خودتان است و مجبورید هر جا می روید آن را با خود همراه داشته باشید، حال اگر مایل هستید لباس هایی با جیب کوچک بپوشید یا کیف دستی حمل نکنید، دچار مشکل خواهید شد.

اگر دستان ظریف و کوچکی دارید، باز هم دچار مشکل خواهید بود. حتی آیفون 7 ساده هم آن قدر کوچک نیست؛ بنابراین بهترین شرط برای شما این است که به یک فروشگاه گوشی هوشمند بروید و ببینید هرکدام در دست تان چه حالتی دارد و با کدام یک احساس راحتی بیشتری می کنید. اگر پلاس زیادی بزرگ است و برای دیگران مناسب تراست، پس تنها انتخاب شما آیفون 7 خواهدبود.

آیا به خاطر دوربینش آن را می خرید؟

اگر شما از دوربین آیفون تان زیاد استفاده می کنید، پلاس تاکنون انتخاب بهتری برای شماست. لنز تله فتو (این لنز مختص عکس برداری از فواصل دور است) برای عکس برداری شما بسیار انعطاف پذیر است. پورتریت مد (سبک تصویر) که نگاه از یک «دی.اس.ال.آر» با یک عدسی دیافراگم گشاد را شبیه سازی می کند، یک ضمیمه بسیار عالی است.

این بدین معنا نیست که دوربین آیفون 7 خوب نیست. فقط اینکه علاوه بر ابعاد فیزیکی، این ویژگی دوربین، پلاس را واقعا خاص کرده است.

هر چند وقت یک بار به شارژر احتیاج دارید؟

باتری پلاس به طرز درخور توجهی عمر طولانی تری دارد. اگر شما مرتبا در طول روز شارژتان به آخر می رسد، این یک عامل برای اتخاذ تصمیم شماست. اگر به هر دلیلی بیشتر وقت تان را در خانه یا محل کارتان سپری می کنید، اگر همان جا یک شارژر دستی همراه داشته باشید، احتمالا دیگر به زمان طولانی مکالمه تان توجه نخواهید کرد.

آیا شما با گوشی تان کارهای زیادی انجام می دهید؟

در بعضی مناسبات، ما بخش های درخور توجهی از گفتارها را در آیفون یادداشت کردیم، با اینکه بهترین تجربه مان نبود؛ ولی این امکان در حد معقولی وجود دارد و اگر بخواهید اسنادی را بخوانید یا به ایمیل های زیادی پاسخ دهید یا هر کار دیگری که بخواهید با گوشی برای شروع کار انجام دهید، آن وقت extra screen real estate در پلاس به شما یک برتری مسلم می دهد.

چقدر حاضرید بپردازید؟

آیفون 7 پلاس بدون هیچ آپشن اضافی: قیمت پلاس برای هر سایز ذخیره سازی 120 دلار بالاتر از آیفون 7 معمولی است. آیفون 7 معمولی با حافظه 32 گیابایت را می توانید با قیمت 649 دلار بخرید؛ اما قیمت آیفون 7 پلاس با حافظه 32 گیگابایت 769 دلار است. یک پایان عالی با پلاس با حافظه 256 گیگابایت قیمت به 969 دلار کاهش خواهدداشت.

اگر شما بودجه تان محدود است و ویژگی های اضافی پلاس برایتان فرقی نمی کند، از اکنون خرید آیفون 7 معمولی برایتان بهتر است. آیفون 7 و آیفون 7 پلاس هر دو عالی هستند. پلاس دارای صفحه نمایش بزرگ تر، عمر طولانی تر باتری و آپشن های دوربین بیشتر است؛ اما با اثرات فیزیکی عظیم و افزایش گزاف قیمت همراه است. در نهایت گوشی ای را انتخاب کنید که نیازهایتان را کاملا برطرف می کند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
مطالب مرتبط
مطالب مرتبط بیشتر