چه طور می‌شود عمر روزانه باتری‌ها را طولانی‌تر کرد؟

عصر کالا- مصرف بالای باتری‌های موبایل و از طرفی در دسترس نبودن محلی برای شارژ آن‌ها در موقعیت‌های مختلف می‌تواند دردسرساز باشد؛ اما چه طور می‌شود عمر روزانه باتری‌ها را طولانی‌تر کرد؟

چه طور می‌شود عمر روزانه باتری‌ها را طولانی‌تر کرد؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران، گوشی‌های تلفن همراه در عصر جدید پا را فراتر گذاشته‌اند تا جایی که با آمدن نسل جدید گوشی‌های هوشمند موبایل‌ها بیشتر از اینکه یک همراه باشند، عضوی از بدن افراد هستند. آن هم یک عضو جدانشدنی. به دنبال همین موضوع هم می‌شود گفت که استفاده مداوم از این همراه همیشگی، باعث شده تا کم‌مصرف کردن و نگهداشتن شارژ موبایل‌های هوشمند یکی ازاصلی ترین دغدغه‌های جماعت گوشی به دست به حساب بیاید . اما روش‌های مختلفی وجود دارد که با به کار بستن آن می‌توان از مصرف بالای باتری موبایل جلوگیری کرد و برای ساعت‌های بیشتری بی‌نیاز از شارژر به کار ادامه داد.

    صفر و صدی نباشید!

    همه ما بعد از مدتی که با گوشی کار می‌کنیم با پیام هشداری از سمت موبایل مواجه می‌شویم که از تمام شدن باتری تلفن همراهمان خبر می‌دهد. برای اینکه از ضعیف شدن باتری جلوگیری کنید هیچ وقت اجازه ندهید که باتری گوشی‌تان به صفر برسد. همیشه سعی کنید که به طور متوسط 50 درصد شارژ داشته باشید. بعضی از کارشناس‌های این حوزه می‌گویند که برای داشتن عمر بیشتر باتری‌های موبایل خوب است که به جای شارژ 100درصدی و هرباره آن، آن‌ها را در دوره‌های کوتاه کوتاه به برق وصل کنید چون شارژ صد در صدی و بالای موبایل‌های نسل جدید باعث می‌شود تا به ولتاژ این تلفن‌های همراه فشار بیاید.

    از حالت پرواز استفاده کنید

    وقتی همراهتان را در حالت پرواز می‌گذارید. خودتان خوب می‌دانید که این حالت دریافت همه سیگنال‌های رادیویی،ایمیل،پیامک،تماس‌های تلفنی و اتصالات بلوتوث را متوقف می‌کند. قاعدتاً این حالت برای کسانی که به شکل مداوم در فضای مجازی آنلاین هستند حالت مطلوبی نیست، اما به این فکر کنید که استفاده از این امکان آن هم در شرایطی که باتری گوشی شما ضعیف است می‌تواند کمک حال باشد. از طرفی به این نکته هم توجه داشته باشید که اگر در محل‌هایی مثل کوهستان و جنگل قرار دارید که آنتن ندارید بهتر است از این گزینه استفاده کنید چون قرار گرفتن در این محل‌ها باعث می‌شود به خاطر جستجوی سیگنال، انرژی بیشتری از گوشی شما استفاده شود.

    اپلیکیشن ها را به روز کنید

    وقتی برنامه‌های گوشی را به روز نگه می‌دارید در واقع به عمر باتری دستگاه خودتان کمک می‌کنید. برای همین یا به صورت خودکار و یا خودتان برنامه ها را به روزرسانی کنید. چون این کار هم باعث بهینه‌سازی مصرف باتری می‌شود و هم حافظه موبایل شما را تقویت می‌کند. به یاد داشته باشید که گوشی شما انبار نیست و برنامه‌های قدیمی‌تر یا غیرضروری از کارایی گوشی شما کم می‌کنند و حتی ممکن است به خالی شدن سریع‌تر باتری کمک کند. بنابراین تلفن خود را مرتب نگه دارید و فقط برنامه‌هایی را که واقعاً نیاز دارید داشته باشید و آن‌ها را به روز کنید.

    پس زمینه تیره را انتخاب کنید

    در مواقعی که باتری لازم و کافی ندارید یکی از گزینه‌هایی که به شما کمک می‌کند تا از مصرف بی رویه آنها جلوگیری کنید این است که برای انتخاب عکس پس‌زمینه از تصاویر سیاه و تاریک استفاده کنید. چون پیکسل‌های رنگی خیلی بیشتر از پیکسل‌های بی رنگ و کمرنگ انرژی مصرف می‌کنند.

    نور صفحه نمایش را کم کنید

    همیشه روشنایی صفحه نمایش را به کمترین سطح که با آن راحت هستید، تنظیم کنید. صفحه نمایش بزرگ صفحه نمایش باتری موبایل را سریع تخلیه می‌کند. اول، تنظیمات روشنایی را که به صورت خودکار از طریق گوشی شما تولید می‌شود را با روشنایی مطلوب که برای استفاده خودتان است مقایسه کنید. اغلب تنظیمات خودکار روشن‌تر از آن چیزی است که واقعاً می‌خواهید یا نیاز دارید؛ برای همین خودتان برای تنظیم و هماهنگی دست به کار شوید.

    خدمات لوکیشن را غیرفعال کنید

    روشن کردن گزینه مکان‌یابی یکی دیگر از مواردی است که در مصرف زیاد باتری گوشی همراه شما تأثیرگذار است. به همین دلیل خوب است که به جای استفاده پیوسته از این امکان، فقط در مواقعی که به آن احتیاج پیدا می‌کنید از آن استفاده کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر