پی ۱۰ هواوی می‌تواند یک تهدید جدی برای سامسونگ باشد؟

عصر کالا- با وجود رونمایی از گوشی‌های هوشمندی نظیر پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس در بارسلون، آیا سامسونگ نباید نگران دیرکرد خود برای رونمایی از گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس باشد؟

پی ۱۰ هواوی می‌تواند یک تهدید جدی برای سامسونگ باشد؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از زومیت، در غیاب گلکسی اس 8 طی برگزاری کنگره‌ی موبایل بارسلون، کمپانی‌های مختلفی از جمله‌ی هواوی به رونمایی از گوشی‌های هوشمند جدید خود پرداختند. هواوی در جریان MWC 2017 نسل جدید پرچمداران سری پی خود را با نام پی 10 و پی 10 پلاس رونمایی کرد. به واقع هواوی طی سال‌های گذشته به خوبی نشان داده که رفته رفته کیفیت ساخت و طراحی گوشی‌های هوشمند خود را افزایش می‌دهد. با توجه به این شرایط، آیا سامسونگ نباید از دیرکرد خود در رونمایی از گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس نگران باشد؟

    به جرات می‌توان گفت که غیبت گلکسی اس 8 در MWC 2017 خبری بود که بسیاری از رقبای این کمپانی کره‌ای را شاد کرده و کام آن‌ها را شیرین کرد، چراکه در غیاب گلکسی اس 8، تولیدکنندگان دیگر بهترین فرصت را برای بازاریابی محصولات خود در اختیار دارند. هواوی در جریان کنگره‌ی موبایل بارسلون بیشترین تلاش خود را در پیش گرفت تا نشان دهد که محصولاتش چیزی از گوشی‌های هوشمند سامسونگ کم ندارد.

    همانطور که اشاره کردیم هواوی یک شبه به جایگاه کنونی خود نرسیده و هر سال با بهبود وضعیت محصولاتش در مقایسه با سال گذشته، خود را به سایر رقبا نزدیک‌تر کرده است. پی 10 را باید یکی از بهترین گوشی‌های هوشمندی خواند که هواوی در طول فعالیت خود رونمایی کرده است. این گوشی‌هوشمند با توجه به ویژگی‌هایی برجسته‌ای که دارد، از شانس بسیار زیادی برای موفقیت برخوردار است. پی 10 از طراحی بسیار زیبایی برخوردار است و رنگ‌های انتخاب شده برای عرضه‌ی این گوشی هوشمند نظیر سبز و آبی نیز جلوه‌ی بیشتری را به این محصول می‌بخشد. بهره‌گیری از دوربین دوگانه تحت لیسانس لایکا که ویژگی‌هایی جالب توجهی دارد در کنار مشخصات فنی، پی 10 را تبدیل به گزینه‌ای کرده که به طور حتم در زمان خرید به یکی از گزینه‌ها در نظر کاربران تبدیل خواهد شد.
    زمانبندی درست

    یکی از عوامل موفقیت هواوی را باید در فرصت طلبی و شناخت خوب از بازه‌های زمانی در طول سال خواند. این کمپانی چینی سال گذشته نسل جدید سری پی یا همان پی 9 را در ماه آوریل رونمایی کرد، حال آنکه امسال با توجه به اینکه سامسونگ رونمایی از گلکسی اس 8 را به تعویق انداخت، چینی‌ها فرصت را غنیمت شمرده و در کنگره‌ی موبایل بارسلون اقدام به رونمایی از نسل جدید گوشی‌هوشمند خود کردند. نتیجه‌ی رونمایی از پی 10 و پی 10 پلاس در MWC 2017 این بود که محصول کمپانی چینی در کنار جی 6 ال‌جی جزو گوشی‌های هوشمندی بود که در بارسلون بیشتر دیده شد.

    هواوی با رونمایی از پی 10 نشان داد که فلسفه‌ی طراحی خود را همچنان پابرجا نگه داشته و عدم ایجاد تغییرات بنیادین در طراحی را به عنوان سیاست فعلی در پیش گرفته است. نکته‌ی جالب توجه در مورد پی 10 را باید سنت شکنی در تغییر محل قرارگیری سنسور اثر انگشت خواند، بطوریکه برخلاف گذشته، سنسور اثر انگشت هواوی پی 10 به جای پشت به جلوی گوشی منتقل شده است. به نظر می‌رسد تغییر محل قرارگیری سنسور اثر انگشت و انتقال به جلوی گوشی در راستای جلب نظر کاربران آیفون‌های اپل و گوشی‌های سامسونگ است.
    پی 10 یک پرچمدار تمام عیار است

    به واقع پی 10 هواوی کم و کاستی را در مقایسه با رقبای خود ندارد، بطوریکه هم از نظر ظاهری و هم از نظر مشخصات فنی، این گوشی هوشمند را باید جزو خوب‌های بازار در نظر گرفت.

    همچون سال گذشته، یکی از نقاط قوت پی 10 هواوی را باید قابلیت‌های دوربین این گوشی هوشمند خواند. همکاری با کمپانی آلمانی لایکا ابعاد جدیدی پیدا کرده و گستره‌ی آن ضامن بهبود کیفیت دوربین‌های هواوی شده است. هرچند در جلوی پی 10 از سنسور مشابه پی 9 استفاده شده، اما در پشت شاهد بکارگیری دو سنسور 20 مگاپیکسلی مونوکروم و 12 مگاپیکسلی رنگی هستیم.

    پی 10 هواوی

    اگرچه پی 10 هواوی از وجود گواهی IP68 بی‌بهره است، اما این گوشی در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم است. همچنین باید به مقاومت این گوشی در برابر خراش اشاره کرد. استفاده از یک باتری با ظرفیت 3٫000 میلی آمپر ساعت ضامن عمر باتری بالای این گوشی هوشمند است.
    عرضه سریع و قیمت جذاب

    در نهایت باید به دو فاکتور اصلی پی 10 هواوی اشاره کرد که این گوشی هوشمند را به تهدیدی جدی برای گلکسی اس 8 تبدیل کرده است. با توجه به اینکه گلکسی اس 8 پس از تاخیر یک هفته‌ای در تاریخ 28 آوریل راهی بازار خواهد شد، پی 10 از 24 مارس در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت که یک فرصت طلایی نزدیک به 40 روزه را در اختیار کمپانی چینی می‌گذارد. پی 10 هواوی با بهره‌گیری از حافظه‌ی داخلی 64 گیگابایتی، 100 دلار نیز از گلکسی اس 8 ارزان‌تر خواهد بود.

    در پایان اما باید به نقطه‌ی ضعف هواوی اشاره کرد که همانا برند این کمپانی موفق است. هواوی در نظر عموم مردم یک کمپانی چینی است و با توجه به شناخت عموم مردم در پایین بودن کیفیت محصولات چینی، هواوی نیز به همین دلیل می‌تواند مورد بی مهری قرار گیرد. حل این موضوع نیازمند صرف هزینه‌های بازاریابی و همچنین گذشت زمان برای تغییر ذهنیت مردم حداقل در برابر برند هواوی است. به طور حتم این موضوع حل خواهد شد، چراکه سامسونگ نیز در برابر اپل مسیری مشابه را طی کرده است.

    باید دید که هواوی چگونه می‌تواند موفقیت‌های بیشتری را به خود جلب کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر