معرفی حسگر جدید برای سنجش سلامتی کاربران

عصر کالا- یک تراشه جدید مخصوص گوشی‌های هوشمند که مجهز به یک حسگر سنجش سلامتی است معرفی شد.

معرفی حسگر جدید برای سنجش سلامتی کاربران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، این روزها که بازار گجت های پوشیدنی بسیار داغ و پر تب و تاب شده است، شرکت های فعال در عرصه علم و تکنولوژی هم به این جریان پر شور و پر مخاطب پیوسته اند و نمونه های جدیدی را برای پیشرفت و توسعه در این عرصه معرفی می کنند و به گونه ای با رقبای خود در سراسر جهان به رقابت می پردازند.

    شرکت مدیاتک هم به تازگی یک تراشه جدید مجهز به حسگر تحت عنوان Sensio را معرفی و رونمایی کرده است تا در گوشی های هوشمند و دستبند های هوشمند به منظور ردیابی وضعیت سلامت کاربران مورد استفاده قرار گیرد.

    همانطور که موسسه تحقیقاتی  IDC برآورد کرده است که تا سال 2021 میلادی، تعداد 240.1 میلیون دستبند و مچ بند هوشمند که به منظور ردیابی و پیگیری وضعیت سلامت کاربران طراحی و تولید شده است، به فروش خواهد رسید.

    طبق گزارش های منتشر شده، این شرکت که در زمینه ساخت و تولید تراشه فعالیت می کند، تصمیم گرفته است با معرفی و رونمایی یک حسگر جدید و چندکاره تحولات جدید و شگفت انگیزی را به گوشی های هوشمند و گجت های پوشیدنی اضافه کند و بدین ترتیب، سودآوری بسیاری را برای خود به ارمغان بیاورد.

    این حسگر جدید سلامتی که معرفی شده است، در داخل گوشی های هوشمند تعبیه خواهد شد و کاربران باید سه قسمت از گوشی هوشمند خود را لمس کنند تا بتواند وضعیت سلامت آنان را اندازه گیری کرده و بسنجد. حسگر جدید سنسیو موارد مختلفی همچون ضربان قلب، نوسانات ضربان قلب، فشار خون، اکسیژن خون، قند خون و نوار قلب را قادر است برای کاربران بیازماید و به آنها اطلاع دهد. مدیاتک اپلیکیشنی را ارائه خواهد کرد تا تمام این محاسبات و سنجش ها را نمایش داده و به صورت ابری نیز ذخیره کند.

     

    اندازه‌ این تراشه و حسگر جدید که به نام MT 6381 است، بسیار کوچک است بنابراین فضای زیادی را در داخل گوشی هوشمند کاربران اشغال نخواهد کرد. همچنین در افزایش دما یا مصرف باتری گوشی هوشمند نیز تأثیر منفی ایجاد نخواهد کرد.

    مدیاتک هم اکنون در حال آماده‌سازی نمونه‌های نخستین تراشه‌ حسگر سنسیو MT 6381 است و قرار است تا اوایل سال آینده میلادی  2018 آن را در اختیار تولیدکنندگان گوشی هوشمند قرار بدهد.

    انتظار می‌رود در نیمه‌ نخست سال 2018 شاهد عرضه‌ گوشی‌هایی مجهز به حسگر سنسیو باشیم. البته هنوز شرکت مدیاتک هنوز در باره اینکه کدام ‌یک از تولیدکنندگان گوشی هوشمند قرار است از این حسگر استفاده کنند اظهار نظری نکرده است .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر