سامسونگ دو پردازنده اگزینوس جدید ۱۰ نانومتری تولید می کند

عصر کالا- اگزینوس ۸۸۹۵ اولین پردازنده ۱۰ نانومتری سامسونگ است. سامسونگ این پردازنده را همراه با گوشی گلکسی اس ۸ معرفی کرد و از آن در برخی از نسخه های این پرچمدار استفاده کرد. در صورتی که گزارش جدید صحت داشته باشد ، سامسونگ در حال کار بر روی تولید دو پردازنده ی اگزینوس جدید است که از فناوری ۱۰ نانومتری FinFET بهره می برند.

سامسونگ دو پردازنده اگزینوس جدید ۱۰ نانومتری تولید می کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ابرگیزمو، سامسونگ در حال توسعه ی دو پردازنده جدید اگزینوس 7885 و اگزینوس 9610 است.
    اگر این گزارش درست باشد، پردازنده اگزینوس 7885 سامسونگ بر پایه فناوری 10 نانومتری FinFET با دو هسته ی ARM Cortex-A73 CPU به سرعت 2.1 گیگاهرتز و چهار هسته ی ARM Cortex-A53 CPU ساخته خواهد شد.
    همچنین گفته می شود که این تراشه از پردازنده گرافیکی Mali-G71 و مودم LTE برخوردار است. احتمالاً سامسونگ سال آینده این پردازنده را همراه با گوشی گلکسی A7 (2018) معرفی خواهد کرد.

    اگزینوس 9610 پردازنده ی به نسبت قدرتمندتری است و مجهز به هشت هسته ی 64 بیتی است و همانند پردازنده ی 7885 بر پایه فناوری 10 نانومتری FinFET ساخته می شود. گفته می شود هسته ی 64 بیتی این پردازنده شامل چهار هسته ی ARM Cortex-A73 به سرعت 2.4 گیگاهرتز به علاوه ی چهار هسته ی قدرتمند ARM Cortex-A53 می شود. احتمال دارد این پردازنده نیز مجهز به پردازنده گرافیکی Mali-G71 و مودم LTE باشد.
    در حال حاضر مشخص نیست که کدام یک از محصولات سامسونگ برای اولین بار به این پردازنده مجهز می شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر