همکاری مایکروسافت و شیائومی برای تولید گوشی های مجهز به هوش مصنوعی

عصر کالا- مایکروسافت و شیائومی تفاهم نامه ای را امضا کرده اند تا بر مبنای آن همکاری های نزدیکی در حوزه رایانش ابری، هوش مصنوعی و سخت افزار داشته باشند.

همکاری مایکروسافت و شیائومی برای تولید گوشی های مجهز به هوش مصنوعی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، تا به حال چندان سابقه نداشته که یک شرکت آمریکایی با یک شرکت چینی به منظور ارتقای هوش مصنوعی همکاری کند. اما حالا شرایط تغییر کرده و یکی از بی‌سابقه‌ترین همکاری های دو کشور در این زمینه در حال رقم خوردن است.

    بر اساس این تفاهم نامه مایکروسافت به شیائومی اجازه می دهد تا از محصولات کلود و پردازش ابری اش استفاده کند. از جمله این محصولات می توان به پلتفورم آزور اشاره کرد. هدف از این کار ارتقا و به روزرسانی گوشی ها، لپ تاپ ها و دیگر محصولات هوشمند برای بازاریابی بین المللی است.

    دو طرف قصد دارند استفاده از دستیار صوتی هوشمند کورتانای مایکروسافت را هم در بلندگوهای هوشمند Mi  ممکن کنند. مایکروسافت خود یک بلندگوی هوشمند به نام هامون کاردون را در ماه های اخیر تولید کرده و قصد دارد از طریق آن با تولیدات مشابه آمازون و گوگل هم رقابت کند.

    قرار است از برخی فناوری های هوشمند مایکروسافت هم در تولیدات شیائومی به طور پیش فرض استفاده شود که از جمله آنها می توان به بینگ، اج و اسکایپ اشاره کرد. روابط کاری این دو شرکت به سال 2015 بازمی گردد، اما تا به حال هرگز به این میزان گسترده نبوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر