بالش هوشمند برای جلوگیری از خرناس کشیدن و داشتن خوابی راحت

عصر کالا: یک گروه فناورانه در امریکا به نام REM-Fit از بالش هوشمندی رونمایی کرده که قادر به رهگیری عادت‌های خوب کاربر بوده و مانع از خرناس کشیدن وی می‌شود.

بالش هوشمند برای جلوگیری از خرناس کشیدن و داشتن خوابی راحت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹:۰۰
  • بالش هوشمند برای جلوگیری از خرناس کشیدن و داشتن خوابی راحت
  • بالش هوشمند برای جلوگیری از خرناس کشیدن و داشتن خوابی راحت
  • بالش هوشمند برای جلوگیری از خرناس کشیدن و داشتن خوابی راحت

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دیلی میل، بالش 299 دلاری ZEEQ  که در بزرگ‌ترین نمایشگاه فناوری نیویورک به نام CE Week به نمایش در آمد، می‌تواند به گوشی هوشمند و برنامه‌های نرم‌افزاری آن متصل شود. این سیستم مجهز به بلندگوهای بی‌سیم، یک میکروفون، موتورهای ارتعاشی و یک ژیروسکوپ برای رهگیری جنب و جوش فرد حین خوابیدن بوده و بر خلاف بسته همراه مملو از فناوری‌اش، بی‌نهایت راحت است.

بالش ابداعی به سیستم‌های پوشیدنی و گوشی هوشمند کاربر متصل می‌شود و حتی با استفاده از یک ریموت ریز که در آن کار گذاشته شده، می‌توان این ابزار را کنترل کرد. این سامانه از یک حسگر حرکتی سه‌بعدی و یک برنامه‌نرم‌افزاری مرتبط بهره می‌برد و در تمام طول شب  بر میزان خرناس، میزان جنب و جوش فرد هنگام خواب و سطح استراحت هر شب او نظارت داشته باشد.

در داخل این بالش 8 بلندگوی بی‌سیم کار گذاشته شده‌اند که به ابزارهای هوشمند و اپلیکیشن گوشی هوشمند کاربر متصل می‌شوند تا با کمک آن‌ها پیش از خواب برای وی موسیقی بنوازد یا کتاب‌های صوتی بخواند. با خوابیدن کاربر، موسیقی و کتاب صوتی نیز قطع می‌شود و کاربران می‌توانند اپلیکیشن مورد نظر را از هر دوی Google Play  و App Store  دانلود کنند.

سیستم کنترل ضدخرناس این ابداع از یک میکروفون قابل تنظیم برای گوش دادن به شدت خرناس فرد بهره می‌برد. زمانی که این فناوری دریابد میزان خرناس به یک سطح از قبل تعیین‌شده رسیده، لرزش ملایمی ایجاد می‌کند و موجب می‌شود فرد حالت خوابیدنش را تغییر داده تا گذرگاه‌های هوایی بدن وی باز شوند.

این بالش همچنین مجهز به یک آلارم است که از لرزش‌های ملایم برای بیدار کردن کاربر در هنگام صبح استفاده می‌کند. سیستم ابداعی همچنین دارای باتری‌هایی با ظرفیت بالاست که مدت زمان لازم برای شارژ آنها بسته به کاربردشان متغیر است اما شرکت سازنده اعلام کرده این باتری‌ها در هر بار شارژ حدود دو هفته به شارژ مجدد نیاز ندارند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
مطالب مرتبط
مطالب مرتبط بیشتر