اپل نقره‌داغ شد

عصر کالا- شرکت اپل توافق کرده برای پایان دادن به دادرسی به جرم کند کردن عملکرد گوشی‌های قدیمی و در نتیجه اجبار مشتریان به خرید گوشی یا باتری جدید، ۵۰۰ میلیون دلار بپردازد.

اپل نقره‌داغ شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از گسترش نیوز ، شرکت اپل توافق کرده برای پایان دادن به دادرسی 500 میلیون دلار بپردازد. این شرکت متهم است برای تشویق مالکان گوشی آیفون به خرید گوشی‌ها یا باتری‌های جدید، عملکرد گوشی‌های قدیمی را کندتر کرده است.

    دادگاه اولیه اپل را به پرداخت 25 دلار به مشتریان در ازای هر گوشی آیفون محکوم کرده بود. این رقم با توجه به تعداد گوشی هایی که مشمول این اتهام می‌شوند، قابل افزایش یا کاهش است و حداقل مقدار کل جریمه برابر با 310 میلیون دلار می‌شود.

    اپل این اتهام را رد کرد و سعی کرد از زیر بار هزینه‌های این دعوی قضایی خارج شود.

    حکم روز جمعه شامل مالکان گوشی‌های آیفون سیکس، 6پلاس، 6اس، 6اس پلاس، 7، 7پلاس یا اس‌ای با سیستم عامل‌های iOS10.2.1 یا قدیمی تر از آن می‌شود و همچنین مالکان گوشی‌های 7 و 7پلاس دارای سیستم عامل iOS 11.2 یا قبل از 17 دسامبر 2017.

    مشتریان معترض بودند که عملکرد گوشی‌های آنها پس از به روز رسانی نرم افزار اپل مختل می‌شود. آنها می‌گفتند این اختلال باعث می‌شود تصور کنند عمر گوشی هایشان به پایان رسیده و لازم است گوشی یا باتری جدید بخرند.

    اپل این مشکلات را مربوط به تغییرات دما، استفاده زیاد و سایر مسائل می‌دانست و اعلام کرد مهندسین شرکت با دقت و سرعت آنها را برطرف خواهند کرد.

    ولی وکلای مشتریان این دعوی قضایی را عادلانه، منطقی و مناسب می‌دانند و عقیده دارند 25 دلار برای هر آیفون قابل تأمل است. آنها می‌گویند متخصصان خسارت وارد شده به این گوشی‌ها را حداکثر 46 دلار برای هر آیفون در نظر گرفته‌اند.

    شرکت اپل به دنبال اعتراضات اولیه مبنی بر کند شدن عملکرد گوشی‌های آیفون از مشتریان معذرت خواهی کرد و نرخ باتری‌های جایگزین را از 79 دلار تا 29 دلار پایین آورد.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر