اندروید۱۰ رسما منتشر شد!

عصر کالا- گوگل به صورت رسمی نسخه نهایی اندروید ۱۰ را برای گوشی‌های پیکسل منتشر کرد.

اندروید۱۰ رسما منتشر شد!
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، اندروید‌10 که جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل محبوب گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود، مدتهاست که شرکت‌های تولیدکننده موبایل را درگیر خود کرده است تا بعد از انتشار و عرضه عمومی، بلافاصله بتوانند جدیدترین گوشی‌های هوشمند و پرچمدار خود را به آن ارتقا دهند و نسخه آپدیت و به‌روزرسانی اندروید 10 را منتشر کنند.

    طبق روال هرساله، گوگل به عنوان شرکت توسعه دهنده اندروید و تولیدکننده گوشی‌های هوشمند پیکسل، نخستین شرکتی است که برای نسخه‌های جدید از سیستم عامل محبوب و پرطرفدار اندروید را برای گوشی های اختصاصی خود منتشر و ارائه می کند.

    وب سایت phonearena گزارش داد که گوگل سرانجام نسخه نهایی اندروید 10 را برای کاربران گوشی‌های هوشمند و جدید خود، پیکسل، منتشر کرده است تا آنها بتوانند از جدیدترین قابلیت و امکانات این سیستم عامل جدید بهره مند شوند.

    پیشتر نیز اخبار و گزارش های منتشر شده حاکی از آن بود که گوشی های مختلف از مدل‌های مختلف این برند همچون  پیکسل، پیکسل ایکس ال، پیکسل 2، پیکسل 2 ایکس ال، پیکسل 3، پیکسل 3 ایکس ال، پیکسل 3a، پیکسل 3a ایکس ال نخستین گوشی های جهان خواهند بود که از امکانات جدید اندروید 10 بهره خواهند برد.

    از مهم ترین ویژگی های اندروید 10 می توان به پشتیبانی از شبکه نسل پنجم اینترنت 5G، پشتیبانی از صفحه نمایش تاشو و انعطاف پذیر، لایو کپشن (Live caption)، پاسخ هوشمند ، Focus Mode ،آپدیت‌های پس‌زمینه یکپارچه، امنیت و حریم خصوصی بهبود یافته، سلامت دیجیتال و کنترل مربوط به والدین، حالت تاریک ( Dark Mode ) و برخی دیگر از ژست‌های حرکتی اشاره کرد که تاکنون نظر و توجه خیل عظیمی از کاربران و طرفداران را به سمت و سوی خود جلب کرده و موجب شده است که به انتظار انتشار این نسخه جدید از اندروید بنشینند.

    البته کارشناسان بر این باورند که هم اکنون برخی از قابلیت‌های موجود و طراحی شده در اندروید 10 همچون Focus Mode در دسترس کاربران قرار ندارد و در حال حاضر در حالت بتا و آزمایشی منتشر شده است.

    همچنین گوگل اعلام کرده است که تمامی اپلیکیشن‌های دانلود و نصب شده در گوشی‌های هوشمند پس از دریافت اندروید 10، از حالت تاریک (Dark mode) پشتیبانی خواهند کرد و کاربران در صورت تمایل قادر خواهند بود آن را فعالسازی کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر