اپل ثروتمندتر از آمازون است؟

عصر کالا- کارشناسان مالی به تازگی مدعی شده‌اند که سودآوری اپل از شرکت آمازون بعنوان بزرگترین رقیب هموطن خود، بسیار بیشتر است.

اپل ثروتمندتر از آمازون است؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, براساس تازه ترین آمار و گزارش های منتشر شده از سوی تحلیلگران و متخصصان فعال در حوزه مالی، میزان سودآوری و پول زایی شرکت اپل بسیار بیشتر از شرکت آمازون است.

    شرکت آمازون یکی از بزرگترین فروشگاههای آنلاین و اینترنتی جهان است که تمامی محصولات مختلف را به سراسر جهان  ارسال می کند و صاحب بیشترین ارزش سهام در میان شرکت های مستقر در ایالات متحده آمریکاست.

    بر اساس این آمار، اپل در سال مالی گذشته 2017 میلادی، 48.35 میلیارد دلار سود کسب کرده این در حالیست که درآمد خالص آمازون از ابتدای فعالیتش حدودا 9.6 میلیارد دلار پیش بینی شده است. به عبارتی دیگر ، سود سه ماهه اپل تقریبا معادل درامد کل امازون بوده است.

    هرچند که این اعداد و ارقام اندکی دور از انتظار و باور است اما بسیاری از کارشناسان مالی چنین اظهاراتی را بیان کرده اند.

    بسیاری از سرمایه گذاران نیز از جمله وارن بافت، بجای آمازون در شرکت اپل اقدام به سرمایه گذاری کرده اند چراکه بر این باورند اپل سودآور تر از امازون عمل کرده است.

    به عقیده وی، عملکرد اپل باورنکردنی و شگفت انگیز بوده و روند سودآوری آن بسیار بیشتر از رقبای قدرتمند خود خواهد بود.

    شرکت آمازون Amazon)) یک شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی است که در سال 1994 توسط جف بزوس، در شهر سیاتل، واشنگتن تأسیس شد. جف بزوس بعنوان موسس و مدیرعامل این شرکت، هم  اکنون لقب ثروتمندترین مردان آمریکا و جهان را به خود اختصاص داده است و همواره یکی از رقیبان پر نفوذ، فعال و قدرتمند غول های تکنولوژی آمریکایی همچون اپل به شمار می رفته است.

    هرچند که برخی دیگر از تحلیلگران بر این باورند که برآورد آن دسته از کارشناسانی که فکر می کنند سودآوری اپل بیشتر از آمازون بوده، نادرست است و آمازون همچنان در صدر بیشترین سودآوری و درآمدزایی قرار گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر