ادغام گوگل‌لنز با دوربین گوشی‌های هوشمند

عصر کالا- فناوری اپلیکیشن گوگل لنز با دوربین گوشی‌های هوشمند برخی از برندهای تکنولوژی ادغام خواهد شد.

ادغام گوگل‌لنز با دوربین گوشی‌های هوشمند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، چندی پیش شرکت گوگل اعلام کرد فناوری گوگل لنز که تاکنون تنها برای موبایل‌های ساخت این شرکت یعنی گوشی‌های پیکسل گوگل در دسترس بود، از این پس برای تمامی گوشی‌های هوشمند اندرویدی قابل اجرا و استفاده خواهد بود.
    این فناوری به کاربران این امکان را می‌دهد تا با گرفتن دوربین گوشی مقابل اشیاء مختلف، مکان‌های پیرامون، فروشگاه‌ها و اماکن تاریخی و تفریحی و عکس گرفتن از آن‌ها، اطلاعات دقیق و جزئیات کلی آن همچون آدرس، شماره تلفن و نوع خدمات ارائه شده از سوی آن‌ها را بدست آورند.
    گوگل لنز برای بسیاری از گردشگران و توریست‌های خارجی کاربرد بالایی دارد چراکه آن‌ها بدون دانستن زبان مورد نظر هم قادر خواهند بود از نوع فروشگاه‌ها و محصولات ناآشنای آن کشور و همچنین اطلاعاتی از اماکن تاریخی سر راه خود مطلع و آگاه شوند.
    حالا به تازگی گوگل اعلام کرده است که این فناوری قرار است در آینده‌ای نزدیک با دوربین‌های اصلی گوشی‌های هوشمند بسیاری از برندهای تکنولوژی ادغام شده و تجربه بسیار شگفت انگیزی را برای کاربران به ارمغان بیاورد.
    بدین وسیله، کاربران بدون دانلود و نصب برنامه جداگانه بر روی گوشی خود، تنها با استفاده از دوربین اصلی موبایلشان از اماکن و اشیای مختلف عکس گرفته و اطلاعاتی از آن‌ها را بدست آورند.
    طبق اعلام رسمی گوگل، از جمله برندهای تکنولوژی و شرکت‌های سازنده گوشی هوشمندی که در این راستا با گوگل همکاری می‌کنند، می‌توان به ایسوس، موتورولا، شیائومی، ال جی، وان پلاس، سونی و نوکیا اشاره کرد.
    یکی دیگر از قابلیت‌های جدیدی که به فناوری گوگل لنز افزوده شده است، امکان شناسایی متون درج شده در تصاویر است که کاربران می‌توانند با اسکن و استخراج متن مورد نظر خود از تصویر، آن را بر جای دیگری مثل یک پیام متنی، بچسبانند.

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر