درآمد سالانه ۵ میلیارد دلاری اپل از اپل واچ و هدفون بیتس

عصر کالا- تیم کوک در جریان ارائه‌‌ی گزارش مالی سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۱۷ اپل تلویحا اعلام کرد که عرضه پوشیدنی‌های این شرکت نظیر اپل واچ، سالانه ۵ میلیارد دلار درآمد دارد.

درآمد سالانه ۵ میلیارد دلاری اپل از اپل واچ و هدفون بیتس
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از زومیت ؛ تیم کوک، مدیر عامل اپل شب گذشته هم‌زمان با کنفرانس ارائه‌ی گزارش مالی سه‌ماهه‌ی اول سال 2017 اپل، سرنخ‌هایی ارائه کرد که می‌توان درآمد تقریبی حاصل از فروش اپل واچ و سایر گجت‌های پوشیدنی اپل را با استفاده از آن حدس زد. اپل تا امروز هیچ‌گاه به تفکیک، اطلاعاتی در خصوص آمار فروش اپل‌ واچ‌ و همچنین درآمد حاصل از فروش این ساعت‌ هوشمند ارائه نکرده است؛ حال آنکه شب گذشته، شاهد ارائه‌ی اطلاعاتی هرچند غیر شفاف در مورد میزان فروش و درآمد اپل واچ‌ بودیم. بر اساس سخنان تیم کوک، بخش گجت‌های پوشیدنی اپل که شامل ساعت‌ هوشمند، هدفون‌ بیتس و ایرپاد جدید اپل می‌شود، به‌اندازه‌ی لیست «فورچون 500» برای اپل درآمدزایی دارد.

    اما بهتر است بدانیم که قرار گرفتن در لیست فورچون 500 به چه معنی است؟ پانصدمین کمپانی که در این لیست قرار دارد، سالانه درآمدی 5.1 دلاری از آن خود می‌کند؛ از این‌رو می‌توان حدس زد که بخش گجت‌های پوشیدنی اپل، سالانه حداقل 5 میلیارد دلاری درآمدی دارد. اما چه میزان از درآمد 5 میلیارد دلاری به دلیل فروش اپل واچ و چه میزان به دلیل فروش هدفون‌ بیتس است؟ بر اساس گزارش NPD، بیتس نزدیک به یک‌سوم بازار 2.5 میلیارد دلاری هدفون در سطح جهان را در اختیار دارد.

    اپل دسته‌بندی دیگری نیز دارد که شامل محصولاتی نظیر اپل‌ تی‌وی و آیپاد در کنار لوازم جانبی با برند اپل است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده در گزارش مالی اپل، این بخش از محصولات کوپرتینویی‌ها طی زمستان 2017 درآمدی 2.8 میلیارد دلاری عاید اپل کرده که در مقایسه با درآمد 4 میلیارد دلاری پاییز 2016، کاهش داشته است. در واقع دسته‌بندی سایر محصولات اپل طی 6 ماه نزدیک به 7 میلیارد دلار برای اپل درآمدزایی کرده که بیشتر از اپل واچ و هدفون‌ بیتس است.

    هرچند اپل واچ برخلاف انگاره‌های اپل یک محصول انقلابی نیست؛ اما تیم کوک همواره بر این موضوع تأکید دارد که اپل همچنان به تولید و عرضه‌ی این محصول ادامه خواهد داد. مدیرعامل اپل اعلام کرده که فروش ساعت هوشمند کمپانی تحت مدیریتش در مقایسه با سه‌ماهه‌ی اول سال 2016، در 6 بازار از مجموع 10 بازار برتر، بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده است.

    بن باجارین، تحلیل‌گر مؤسسه‌ی Creative Strategies، تخمین می‌زند که اپل طی زمستان 2017 نزدیک به 3.2 میلیون دستگاه آیفون به فروش رسانده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر