مدیر سابق گوگل:

آیفون ۷ برای عکاسی بهتر است

عصر کالا- «ویک گاندوترا» (Vic Gundotra) یکی از مدیران سابق گوگل که به واسطه کار روی گوگل پلاس و فعالیت در بخش موبایل این شرکت شناخته شده است، به این نتیجه رسیده که گوشی‌های اندرویدی برای عکاسی مناسب نیستند و هیچ کدام آن‌ها را نمی‌شود با آیفون ۷ مقایسه کرد.

آیفون ۷ برای عکاسی بهتر است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دیجی کالا، گاندوترا یکی از دلایلی که گوشی‌های اندرویدی نمی‌توانند از نظر کیفیت با آیفون 7 رقابت کنند را متن باز (Open Source) بودن این سیستم عامل نام برد. او در صحبت‌هایش گفت:« مشکل اصلی خود سیستم عامل اندروید است. متن باز بودن این سیستم عامل در ظاهر خوب به نظر می‌رسد، اما وقتی به جزییات وارد می‌شوید، مشکلات خودشان را نشان می‌دهند. تا حالا فکر کرده‌اید که چرا عکاسی با گوشی‌های سامسونگ کمی گیج کننده است و کلی گزینه و اپشن مختلف را پیش روی کاربران قرار می‌دهند؟ آیا باید از دوربین سامسونگ استفاده کرد؟ یا از دوربین اندروید استفاده کرد؟ آیا باید از گالری سامسونگ استفاده کنیم یا باید گوگل فوتوز را نصب کنیم؟»

    در واقع این مدیر سابق گوگل به این موضوع اشاره می‌کنند که سیستم عامل اندروید به نواوری شرکت‌هایی مثل سامسونگ، ال‌جی و اچ تی سی بسیار وابسته است. هر شرکتی از API مخصوص خودش استفاده می‌کند و به همین دلیل تجربه عکاسی روی محصولات اندرویدی متفاوت است.

    در این میان استفاده از گوشی اپل بسیار آسان است. شاید بسیاری از نوآوری‌های گوشی‌های اندرویدی را نداشته باشد، اما خیلی راحت می‌شود با آن کار کرد و نرم‌افزار بسیار خوبی هم برایش در نظر گرفته شده است.

    موضوع جالب اینجاست که ویک گاندوترا زمانی که در گوگل بود می‌گفت که گوشی‌های نکسوس تا پنج سال آینده دنیای عکاسی با موبایل را متحول خواهند کرد. البته که گوشی‌های Pixel توانست کیفیت فوق‌العاده‌ای را از خودشان نشان دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر