گزارش مالی ال جی در سه ماهه دوم ۲۰۱۷؛

بیشترین سهم برای بخش لوازم خانگی LG

عصر کالا- گزارش مالی ال جی الکترونیکس در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ میلادی منتشر شد و این شرکت کره‌ای، سود ۱۲.۸۹ میلیارد دلاری را در این بازه به دست آورده است.

بیشترین سهم برای بخش لوازم خانگی LG
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از گجت نیوز، شرکت ال جی الکترونیکس سود سه ماهه دوم سال 2017 را به میزان 12.89 میلیارد دلار اعلام کرد. این میزان 4 درصد بیشتر از همین بازه زمانی در سال گذشته است. بیشترین سهم این سود متعلق به بخش لوازم خانگی است که طبق گزارش مالی ال جی ، میزان فروش آن 12 درصد نسبت به سه‌ماهه دوم سال 2016 افزایش داشته است. سه بخش از چهار بخش اصلی شرکت ال جی سود بیشتری را نسبت به سال گذشته گزارش دادند. خارج از بخش چالش‌برانگیز موبایل، سود عملیاتی 558.2 میلیون دلاری، 13.6 درصد نسبت به فصل پیش بیشتر بوده است.
    بخش لوازم خانگی و محصولات تهویه ال جی، با درآمد 4.65 میلیارد دلار و سود عملیاتی 412.5 میلیون دلار بیشترین سهم را در سه ماهه دوم داشته است. در میان میزان فروش‌ این بخش در بازارهای مختلف، بازار کره با 43 درصد رشد در بازه زمانی آوریل تا ژوئن در سال 2016 نقش پر رنگی داشته است. J.D. Power اعلام کرده است که ال جی بیشتر از هر شرکت دیگری توانسته رضایت مخاطبان در حوزه لوازم آشپزخانه و شستشو را به دست بیاورد. این بخش تجاری انتظار دارد تا با عرضه یخچال InstaView و لباسشویی TWINWash میزان تقاضا در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا افزایش پیدا کرده و سود قابل توجهی نصیب شرکت کند.

    بخش لوازم صوتی تصویری ال جی، میزان سود عملیاتی را به میزان 303.80 میلیون دلار و درآمد را به میزان 3.75 میلیارد دلار ثبت کرده است. با وجود کاهش میزان تقاضا در جهان برای خرید تلویزیون، این میزان 2 درصد بیشتر از سه ماهه دوم سال 2016 است. رشد بسیار خوب فروش تلویزیون‌های فوق پیشرفته مثل LG OLED و LG SUPER UHD با بهبود هزینه‌های تولید همراه بوده و باعث سود 8.1 درصدی شده است. انتظار می‌رود فروش تلویزیون‌های پیشرفته در سه‌ماهه سوم نیز با قدرت ادامه پیدا کند.
    شرکت ارتباطات موبایل ال جی با درآمد 2.39 میلیارد دلار و هزینه عملیاتی 117.27 میلیون دلار فصل چالش برانگیزی را سپری کرد. این میزان به خاطر فروش کمتر از انتظار گوشی‌ پرچم‌دار و افزایش هزینه تولید، نسبت به همین بازه زمانی در سال پیش تقریبا بدون تغییر باقی مانده است. بازار آمریکای شمالی  به لطف گوشی‌های میان رده شرکت و با  13 درصد افزایش فروش نسبت به همین بازه زمانی در سال پیش همچنان به عنوان یک بازار قدرتمند برای ال جی محسوب می‌شود. انتظار می‌رود معرفی سری جدید Q و عرضه گوشی فوق پیشرفته در چند هفته آتی، عملکرد شرکت را در نیمه دوم سال 2017 تقویت کند.

    بخش تجهیزات جانبی خودرو شرکت ال جی رشد قدرتمند خود را با میزان فروش 781.7 میلیون دلار و رشد 38 درصدی نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته ادامه داده است. قسمت زیادی از این پیشرفت مربوط به بخش ارتباطات و قطعات جانبی خودروی برقی جدید Chevrolet Bolt در آمریکا است. سرمایه‌گذاری مداوم در حوزه‌های جدید کسب‌وکار مثل دستیار رانندگی پیشرفته (ADAS) باعث شده هزینه عملیاتی 14.5 میلیون دلاری در این فصل مالی در پی داشته باشد. این سرمایه‌گذاری‌ها اکنون در حال به نتیجه رسیدن است؛ ال جی به تازگی اولین همکاری خود با یک شرکت پیشروی آلمانی در زمینه دوربین ADAS را اعلام کرده است. با عرضه خودروی Chevrolet Bolt در آمریکای شمالی و رشد خودروهای الکتریکی در اروپا، انتظار می‌رود بازار وسایل جانبی الکتریکی هوشمند در نیمه دوم سال رشد زیادی داشته باشد.
    توضیح نرخ ارز در گزارش مالی ال جی در فصل دوم سال 2017

    نتایج درآمدی ممیزی نشده در گزارش مالی ال جی الکترونیکس بر اساس IFRS (گزارش استانداردهای مالی بین‌المللی) برای سه ماهه اول سال تا تاریخ 30 ژوئن 2017 است. مقادیر در وون کره جنوبی که به دلار آمریکا تبدیل شده‌اند با توجه به میانگین نرخ ارز در سه ماهه مربوطه، معادل 1,129,05 وون به ازای هر دلار بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر