کدام گوشی‌های مسافری نیاز به رجیستری ندارند؟

عصر کالا- با توجه به اینکه شرایط واردات گوشی تلفن همراه برای مسافران پیش از این مشخص شده بود اکنون براساس اطلاعات جدید کسانی که قصد اقامت تا ۳۰ روز در کشور را دارند، نیازی به رجیستری گوشی نخواهند داشت.

کدام گوشی‌های مسافری نیاز به رجیستری ندارند؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل تسنیم، با اجرای طرح ملی رجیستری گوشیهای تلفن همراه برای مبارزه با قاچاق کالا، شرایطی در نظر گرفته شد تا افرادیکه اقدام به واردات گوشی به شکل مسافری یا در قالب سوغات می‌کنند، نیز بتوانند محصول خود را در بدو ورود به کشور در سامانه گمرک رجیستر کنند تا بعد از آن بتوانند از خدمات اپراتورهای تلفن همراه کشور بهره‌مند شوند.

    همانطور که گفته شد این شرایط مخصوص کسانی است که به شکل محدود و برای مصارف شخصی اقدام به واردات گوشی تلفن همراه می‌کنند.

    براساس خبری که هفته گذشته منتشر شد، گمرک ایران با رعایت مقررات مسافری و لحاظ کردن شرایط غیر تجاری صرفا یک دستگاه تلفن همراه، با أخذ حقوق گمرکی و دو برابر سود بازرگانی و عوارض متعلقه نسبت به ثبت شناسه تلفن همراه در سامانه مسافری اقدام می‌کند.

    پیشتر طی اخبار منتشر شده نحوه "رجیستری" گوشیهای مسافری مشخص شد.

    این بخشنامه تأکید کرده است در صورت عدم اظهار تلفن همراه و عدم پرداخت حقوق ورودی و درج موارد فوق در سامانه مذکور در هنگام ورود به کشور امکان رجیستری وجود نخواهد داشت و مسئولیت آن با مسافر است.

    حال براساس اعلام جدیدی که صورت گرفته «چنانچه مسافر قصد استفاده از سیم‌کارت ایرانی داشته و همچنین مدت حضور وی بیش از 30 روز باشد، برای دریافت خدمات اپراتوری، تجهیز باید در دفاتر گمرک واقع در مبادی ورودی کشور ثبت شود.»

    گذشته از اینکه حقوق و عوارض گمرکی براساس ارزش گوشی موبایل مسافر و توسط گمرک تعیین می‌شود، اما نکته‌ای که وجود دارد اگر مسافر از سیم‌کارت ایرانی استفاده کند و بخواهد برای مدت کمتر از 30 روز در ایران بماند، بدون نیاز به ثبت می‌تواند از گوشی خود در ایران استفاده کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر