اپل تولید رایانه مک پرو را به آمریکا منتقل کرد

عصر کالا- اپل اعلام کرد رایانه های مک پرو را در آمریکا تولید می کند. البته این شرکت در ازای تولید رایانه ها در آمریکا برای واردات ۱۰ قطعه مورد نیاز دستگاه ها از چین، معافیت مالیاتی دریافت کرده است.

اپل تولید رایانه مک پرو را به آمریکا منتقل کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از مهر، چندی پیش با بالا گرفتن جنگ تجاری چین و آمریکا، اپل اشاره کرده بود رایانه های جدید مک پرو را در آمریکا تولید می کند.

    اکنون به نظر می رسد این امر واقعی است. اپل در بیانیه ای تولید رایانه های مک پرو در واحدهای تولیدی این شرکت در تگزاس را تایید کرده است. قبلا نیز تا سال 2013 رایانه های مک در این واحد تولید می شدند.

    علاوه بر آن اپل دلیل این اقدام خود را به طور واضح اعلام کرده است.  این شرکت اعلام کرده در ازای معافیت از تعرفه های مالیات بر واردات برخی قطعات اساسی این رایانه از چین، حاضر به تولید  دستگاه ها در آمریکا شده است.

    اپل برای واردات 10 قطعه از اجزای رایانه مک پرو از چین (مانند بخشی از صفحه مدارها)  معافیت مالیاتی دریافت کرده است. البته اپل با زنجیره ای از تهیه کنندگان آمریکایی نیز  همکاری می‌کند، با این وجود بسیاری از قطعات رایانه اپل هنوز در چین تولید می شوند.

    بنابراین اگر قرار بود اپل برای تولید برخی قطعات اصلی رایانه های مک پرو در آمریکا بهای سنگینی بپردازد، سود چندانی عایدش نمی شد.

    تیم کوک مدیر ارشد اجرایی اپل نیز یکی از دلایل این اقدام را تعهد اپل به ایجاد مشاغل در آمریکا اعلام کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر