‌ایده‌ای جدید و جذاب برای طراحی نمایشگر لبه به لبه (Edge To Edge Screen) ارائه شد

عصر کالا- امروز در بیشتر پرچمداران بازار موبایل، میزان حاشیه‌ های اطراف صفحه نمایش به حداقل رسیده است. اما همچنان ساخت یک گوشی مجهز به نمایشگر لبه به لبه واقعی حقیقتا دشوار است.

‌ایده‌ای جدید و جذاب برای طراحی نمایشگر لبه به لبه (Edge To Edge Screen) ارائه شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از گجت نیوز، طراحی بدون حاشیه و همچنین استفاده از نمایشگرهای دارای نسبت ابعاد تصویر متفاوت، تبدیل به یک روال ثابت در ساخت گوشی های پرچمدار شده است. با وجود مرسوم شدن این اصطلاح، به طور واقع شاهد صفحه نمایش لبه به لبه در این گوشی های موبایل نیستیم و همچنان حاشیه‌هایی در اطراف نمایشگر وجود دارند؛ ایجاد یک گوشی موبایل بدون حاشیه واقعی بسیار مشکل است.
    اولین چالش پیش رو، پیدا کردن محلی برای قرار دادن گوشی مکالمه، سنسور دوربین سلفی و چندین سنسور دیگر است. اگر طراحی نمایشگر لبه به لبه باشد و هیچ حاشیه‌ای در اطراف صفحه نمایش باقی نماند، تکلیف سنسورهای مورد نیاز گوشی موبایل و مخصوصا اسپیکر مخصوص مکالمه چه خواهد شد؟

    ممکن است با توجه به تکنولوژی‌های در دسترس، گوشی‌سازان محبور شوند به منظور قرار دادن نمایشگر لبه به لبه بر روی گوشی های موبایل خود، به طراحی کشویی چندین سال قبل برگردند. این ایده بسیار جالبی است! به این ترتیب، در حالت عادی یک نمایشگر عاری از هر گونه حاشیه در اطراف خود در دست دارید و در صورت نیاز به دسترسی به هر یک سنسورهای دستگاه و یا در زمان نیاز به برقراری مکالمه، ساختار کشویی گوشی موبایل را باز خواهید کرد.

    ایده طراحی نمایشگر لبه به لبه به این روش بسیار هیجان‌انگیز است، مگر اینکه به یاد بیاوریم گوشی های کشویی، همواره دارای ضخامت زیادی بوده‌اند. می‌توان به این موضوع، به چشم یک فرصت دیگر نگاه کرد. افزایش ضخامت دستگاه فرصت خوبی است تا باتری‌های دارای ظرفیت‌های بیشتر در آن‌ قرار دهیم. بر اساس ویدیویی که اخیرا در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، به نظر می‌رسد در حال حاضر حداقل یک شرکت با استفاده از این ایده در حال توسعه گوشی دارای طراحی بدون حاشیه خود است. امیدواریم هر چه زودتر اطلاعات بیشتری درباره این طرح مفهومی به دست بیاوریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر