مایکروسافت درصدد عرضه گوشی هوشمند تاشو و منعطف

عصر کالا- ظاهرا مایکروسافت در حال توسعه یک گوشی هوشمند تاشو و منعطفی است که قرار است ال جی صفحه نمایش آن را تامین کند.

مایکروسافت درصدد عرضه گوشی هوشمند تاشو و منعطف
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, پروژه آندرومدا آخرین تلاش شرکت مایکروسافت برای ماندن در بخش گوشی‌های هوشمند و موبایل بود که در سال گذشته موجب شد باری دیگر نام این شرکت بر سر زبان‌ها بیفتد.

    پروژه‌ی اندرومدا از دو بخش سخت‌افزار و نرم‌افزار تشکیل شده است؛ در بخش نرم‌افزاری این پروژه، مایکروسافت نسخه‌ای متفاوتی از سیستم عامل ویندوز 10 را برای بکارگیری در نسل جدید گوشی‌های هوشمند ارائه می‌دهد. نسخه جدید و متفاوت ویندوز 10 با نام Andromeda OS شناخته می‌شود.

    البته برخی از تحلیلگران بر این باورند که مایکروسافت با توجه به تجربه ناموفقی که در عرضه گوشی‌های هوشمند و ویندوزفون داشته، هرگز دوباره به عرصه طراحی و تولید موبایل پا نمی‌گذارد بلکه این پروژه تنها به منظور تولید تبلت‌های تاشو و انعطاف‌پذیر اجرایی خواهد شد.

    بر اساس گزارش‌های منتشره، مایکروسافت می‌خواهد این دستگاه‌های الکترونیکی منعطف و تاشو (foldable) را برای کاربران در مدارس، ادارات و دانشگاه‌ها عرضه کند و احتمالا محصولاتی با نام سرفیس پرو و سرفیس استودیو منتشر شود.

    حالا تازه‌ترین گزارش‌ها حاکی از آن است که مایکروسافت به منظور رقابت با سایر غول‌های تکنولوژی می‌خواهد تبلت یا گوشی تاشوی جدیدی را تحت عنوان سرفیس فون (Surface phone foldable) عرضه کند و در این باره، شرکت ال جی نیز با آن برای تامین و تولید پنل و صفحه نمایش تاشو همکاری خواهد کرد.

    به نظر می‌رسد که گوشی یا تبلت هوشمند سرفیس فون تاشو تا پایان سال جاری 2018 میلادی معرفی و عرضه خواهد شد و در دسترس کاربران و علاقمندان محصولات مایکروسافت قرار خواهد گرفت. این محصول همچنین به ویندوز 10 و تراشه پردازنده اسنپ‌دراگون 850 کوالکام مجهز خواهد بود.

    اما تنها سوالی که در ذهن بسیاری از تحلیلگران و کاربران ایجاد می‌شود آن است که آیا گوشی‌های تاشوی سرفیس فون مایکروسافت با سیستم عامل ویندوز 10 کاربران موبایل در جهان را راضی نگه خواهد داشت و آیا مایکروسافت بار دیگر می‌خواهد تجربه ناموفق خود در توسعه گوشی‌های هوشمند ویندوزی را تکرار کند؟

    پاسخ به این سوال تنها در صورت معرفی و عرضه نهایی این محصول از سوی مایکروسافت ممکن خواهد شد و به طور قطع زمان نسبتا زیادی می‌خواهد تا به این پرسش‌ها در ذهن کاربران و بازار گوشی‌های هوشمند در جهان پاسخ داده شود.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر