بررسی شیائومی می ۶

عصر کالا- شیائومی با عرضه‌ی می ۶ همراه با قابلیت‌های متعدد و قیمت رقابتی، بازار پرچمداران ۲۰۱۷ را بیش از پیش داغ کرده است.

بررسی شیائومی می ۶
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از زومیت ، شیائومی اکنون فاصله‌ی زیادی با استارتاپ جاه‌طلب و نوپای سال 2010 دارد. این شرکت چینی دیگر نه تنها به کپی محصولات مطرح جهانی نمی‌پردازد؛ بلکه محصولاتی با طراحی منحصر به فرد مانند می‌میکس را عرضه می‌کند. بدل‌شدن به دومین تولیدکننده‌ی بزرگ گوشی‌های هوشمند در چین و ثبت هدف درآمد 14.5 میلیارد دلاری برای سال 2017، گواهی بر صحت قدرت بالای شیائومی هستند.

    سال گذشته می 5 با بهره‌گیری از بدنه‌‌ای با کیفیت، پردازنده‌‌ای قدرتمند، صفحه نمایش بسیار خوب و قیمت بسیار رقابتی، خود را به عنوان پرچمداری توانا و البته مقرون‌به‌صرفه به همگان شناساند؛ البته این گوشی به لحاظ فروش نیز به محصولی بسیار موفق بدل شد. این گوشی شاید اگر به دوربین توانمند‌تری مجهز شده بود، می‌توانست خود را حتی به عنوان بهترین گزینه در میان پرچمداران 2016 معرفی کند. اکنون شیائومی نسل جدید پرچمدار خود را با کسب تجربه‌‌ از گذشته، روانه‌ی بازار کرده است. شیائومی می 6 از همان فرمول موفق می 5 بهره می‌برد و تقریبا در تمامی بخش‌ها بهبود یافته است. البته نباید از افزایش قیمت این گوشی نسبت به نسل پیشین آن چشم‌پوشی کرد. در ادامه نگاهی عمیق به پرچمدار 2017 شیائومی خواهیم داشت.

    گوشی شیائومی می 6 را می‌توانید با قیمت 1٫750٫000 هزار تومان برای نسخه‌ی 64 گیگابایت و 2 میلیون تومان برای نسخه‌ی 128 گیگابایت، از فروشگاه آی‌سی‌ موبایل خریداری کنید.

    طراحی

    شیائومی می 6 شباهت زیادی به نسل گذشته‌ی خود دارد. ترکیب شیشه و فلز در طراحی این گوشی، از همان فرمول می 5 پیروی می‌کند. قاب پشتی شیشه‌ای، فریم فلزی و البته خمیدگی‌ها بسیار روان در لبه‌‌های کناری قاب پشتی، شباهت بسیاری به می 5 و سایر گوشی‌های هوشمند مانند گلکسی اس 7 دارد. فریم فلزی تیره باعث شده است تا ترکیب گوشی یکنواخت شده و به زیبایی آن افزوده شود. البته در نسخه‌ی آبی رنگ، می 6 به فریم طلایی مجهز شده است تا بیش از پیش به محصولی زیبا بدل شود.

    کیفیت مواد به کار رفته در می 6، در سطح بالایی قرار دارد و می‌توان آن را محصولی باکیفیت‌تر نسبت به می 5 دانست. دقت ساخت نیز در سطح بالایی قرار دارد و پس از در دست گرفتن آن، حس محصولی کاملا باکیفیت به شما القا خواهد شد. با این حال استفاده‌ی گسترده از شیشه باعث شده است تا اثر انگشت به راحتی روی بدنه باقی بماند و به‌صورت مداوم نیاز به تمیز کردن آن باشد. همانند تمام گوشی‌‌های شیشه‌ای، سُر خوردن می 6 از دست، بسیار محتمل است؛ بنابراین حین کارکردن با این گوشی، باید دقت زیادی داشته باشید.

    در پنل جلوی گوشی طراحی ساده‌ای به چشم می‌خورد. دکمه‌ی باریک هوم در کنار دوربین سلفی و اسپیکر جلو، تنها بخش‌هایی هستند که به چشم می‌آیند. دکمه‌های Back‌ و Menu‌ نیز به صورت نقطه‌های روشن در کنار دکمه‌ی هوم طراحی شده‌اند تا به سادگی این بخش کمک کند. این بخش گوشی طراحی زیبا و ساده‌ای دارد؛ اما زمانی که صفحه نمایش روشن می‌شود، متوجه حاشیه‌‌ی زیاد گوشی در بخش بالا و پایین آن می‌شوید. این حاشیه‌ی زیاد باعث می‌شود تا هنگام روشن بودن صفحه نمایش، از زیبایی گوشی کاسته شود.

    نکته‌ی جالب دیگر در می 6 شیائومی، طراحی دقیقِ فریم دور گوشی است. فریم دور گوشی علاوه بر بهره‌گیری از فلز خوش ساخت، در لبه‌های خود انحنا و قوس بسیار خوبی دارد که با لبه‌های خمیده‌ی قاب پشتی گوشی هماهنگی بیشتری دارد و البته حس بهتری را به کاربر به هنگام در دست گرفتن گوشی منتقل می‌کند. در سمت راست این فریم دکمه‌های تنظیم حجم صدا به همراه دکمه‌ی پاور قرار گرفته‌‌اند که فاصله‌ی زیادی از یکدیگر ندارند. متاسفانه شیائومی روی سطح کلید پاور، بافت خاصی را ایجاد نکرده است تا شناسایی آن ساده باشد؛ بنابراین ممکن است گاهی به اشتباه، به‌جای کلید پاور، کلیدهای تنظیم صدا را فشار دهید.

    در بالای فریم گوشی برخلاف استاندارد این روزهای پرچمداران شاهد وجود حسگر مادون قرمز هستیم که می‌تواند بسیار کاربردی باشد و از آن برای کنترل سایر دستگاه‌ها اعم از تلویزیون، سیستم‌های صوتی تصویری و سیستم‌های تهویه‌ی مطبوع استفاده شود. شیائومی همچنین در پرچم‌دار سال 2017 خود جک 3.5 میلی‌متری هدفون را حذف کرده است تا به مرور شاهد حذف این درگاه در آینده‌ی نزدیک باشیم. درگاه یو‌اس‌بی نوع سی به عنوان تنها پورت اتصالی در شیائومی می 6 تعبیه شده است.

    البته حذف جک 3.5 میلی‌متری باعث شده است تا شیائومی بتواند تا حدودی پرچم‌دار خود را در برابر نفوذ مایعات مقاوم کند. طبق برخی بررسی‌ها پس از باز کردن گوشی، وجود مواد مقاوم در برابر نفوذ مایعات به داخل گوشی تایید شده است. اما ظاهرا در نهایت شیائومی موفق به انجام این امر نشده است و بررسی‌ها مقاومت می 6 در این بخش را تایید نمی‌کنند.

    شیائومی می 6 به صورت کلی طراحی بسیار خوب و زیبایی دارد؛ اما نکته‌ی مهمی که در این بخش وجود دارد، شباهت‌های زیاد می 6 به می 5 است. این موضوع باعث شده است تا نتوان به می 6 نمره‌ی قابل قبولی در بخش طراحی داد؛ به خصوص پس از عرضه‌ی محصولات به مراتب زیبا‌تری همانند می میکس و می نوت 2. دلیل این موضوع که چرا شیائومی در طراحی پرچم‌دار خود تغییرات گسترده‌ای اعمال نکرده است، مشخص نیست. قطعا استفاده از زبان طراحی می‌میکس یا می‌نوت 2 در می 6 می‌توانست آن را به رقیب قدرتمند‌تری برای پرچم‌دارانی مانند سامسونگ گلکسی اس 8 و ال‌جی جی 6 تبدیل کند که از طراحی متفاوت و زیباتری بهره می‌برند. با این حال شیائومی می 6 در بخش طراحی زیبایی‌ درخوری دارد و به هیچ وجه نمی‌توان آن را محصولی زشت دانست.

    حسگر اثر انگشت

    شیائومی همچنان در روند طراحی خود ترجیح داده است تا حسگر اثر انگشت را با دکمه‌ی هوم گوشی یکپارچه کند. این دکمه حالتی مشابه با می 5 اس دارد و طراحی بهبود یافته‌ی آن باعث شده است تا عملکرد بهتر و دقیق‌تری نسبت به می 5 داشته باشد. حسگر تعبیه شده در این گوشی دقت بسیار بالا و سرعت خوبی دارد و تنها لمس آن کافی است تا بلافاصله نمایشگر روشن شده و قفل گوشی باز شود.

    اسپیکر

    می 6 نیز همانند نسل پیشین خود از اسپیکر تک کاناله بهره می‌برد. اگرچه در نگاه اول به نظر می‌رسد در لبه‌ی پایین می 6 دو اسپیکر تعبیه شده است؛ شرکت چینی تنها یک اسپیکر برای پرچم‌دار خود در نظر گرفته است و دریچه‌ی دیگر مربوط به میکروفون مکالمات است.

    از لحاظ کیفیت و حجم صدا نمی‌توان انتظار زیادی از این اسپیکر داشت. صدای خروجی کیفیت متوسطی دارد و البته حجم صدای آن نیز قابل قبول است؛ اما همچنان فاصله‌ی بسیار زیادی با اسپیکرهای دوگانه‌ مانند نمونه‌ی به کار رفته در اچ‌تی‌سی یو 11 دارد.

    صفحه نمایش

    در نگاه اول شاید یکی از جذاب‌ترین بخش‌های می 6 صفحه نمایش آن باشد. شیائومی برای پرچم‌دار 2017 خود همانند نسل پیشین آن از صفحه نمایش 5.15 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی استفاده کرده است؛ این رزولوشن برای پنلی با چنین ابعادی بسیار مناسب است؛ چرا که بالا رفتن رزولوشن باعث افزایش قابل توجه مصرف باتری می‌شود. رزولوشن کمتر به معنی کیفیت پایین نمایشگر می 6 نیست و وضوح و کیفیت پنل IPS مورد استفاده در آن در حد بسیار خوبی قرار دارد.

    همان‌طور که از پنل IPS انتظار می‌رود، رنگ‌ها در صفحه نمایش می 6 طبیعی است و کنتراست صفحه نمایش نیز همانند سایر محصولات شیائومی در سطح بالایی قرار دارد. این موضوع در کنار روشنایی حداکثری بسیار خوب 600 نیت باعث می‌شود تا تماشای محتوا روی صفحه نمایش حتی در زیر نور مستقیم خورشید نیز به راحتی و بدون مشکل صورت بگیرد. کیفیت رنگ‌ها نیز در حد بسیار مطلوبی قرار دارند و زاویه‌ی دید مناسب نیز یکی از خصلت‌های پنل IPS است که در می 6 نیز وجود دارد.

    به طور کلی باید صفحه نمایش این گوشی را یکی از نقاط قوت آن دانست؛ چرا که این پنل با وجود قیمت کمتر گوشی، تفاوت محسوسی با پرچم‌داران کنونی بازار ندارد و به اعتقاد ما تمامی مولفه‌های نمایشگری عالی و کاربردی را به همراه دارد.

    نرم افزار

    می 6 به صورت پیش‌فرض از رابط کاربری اختصاصی شیائومی موسوم به MIUI 8.2 بر پایه‌ی اندروید 7.1.1 بهره می‌برد. همانند گذشته شیائومی از انعطاف‌پذیری اندروید استفاده و ظاهر آن را به طور کامل دگرگون کرده است. در گذشته انتقادات زیادی از تشابه این رابط کاربری به سیستم عامل اپل می‌شد؛ اما امکانات زیاد و گسترده باعث شده است تا تجربه‌ی کار با این رابط کاربری لذت‌بخش باشد.

    شیائومی قابلیت‌های زیادی به رابط کاربری انحصاری خود افزوده است تا نیازهای کاربران را به خوبی مرتفع نماید. Dual apps ،Dual Space و App Lock برخی از قابلیت‌های افزوده‌ی رابط کاربری MIUI نسبت به اندروید خالص است. Dual Space امکان ایجاد دو فضای متفاوت در گوشی را می‌دهد که کاربر با رمز یا اثر انگشت خاصی به هر یک از این فضاها وارد می‌شود. Dual Apps نیز امکان استفاده از یک اپلیکیشن را با دو اکانت مختلف می‌دهد. بدین صورت کاربران قادر خواهند بود دو نسخه‌ی منحصربه‌فرد از هر یک از اپلیکیشن‌های شبکه‌ی اجتماعی را در گوشی خود اضافه کنند تا به طور همزمان از دو اکانت بهره ببرند.

    از دیگر ویژگی‌های MIUI می‌توان به فروشگاه تم، بخش مدیریت گسترده‌ی داده‌های اینترنت، اسکنر ویروس و پروفایل مدیریت مصرف باتری متنوع اشاره کرد. از طرفی شیائومی نیز به صورت منظم به‌روزرسانی‌های متنوعی را برای گوشی‌های خود ارسال می‌کند که غالبا برای از بین بردن باگ‌ها منتشر می‌شوند.

    توجه داشته باشید که این گوشی به صورت پیش‌فرض اپلیکیشن‌های گوگل را ندارد و برای آنکه بتوانید از سرویس‌های اندرویدی گوگل استفاده کنید باید رام گلوبال را روی گوشی خود فلش کنید.

    همان‌طور که پیش از این نیز در محصولات شیائومی مشاهده کرده بودیم، رابط کاربری می 6 نیز اپ داور ندارد و حتی ظاهر بخش اپلیکیشن‌های در حال اجرا نیز متفاوت است و به صورت کارت‌هایی در کنار هم قرار می‌گیرند. نوار اعلانیه‌ها نیز می‌تواند هم مشابه با نمونه‌ی به کار رفته در اندروید خالص باشد به صورتی که اعلانیه‌ها و میان‌بر‌ها در یک صفحه به نمایش درآیند؛ هم می‌تواند به صورت دو مرحله‌ای تنظیم شود و میان‌برهای عملکردها در یک بخش و اعلانیه‌ها در بخش دیگر قرار گیرند.

    بخش جستجوی جدیدی نیز به MIUI اضافه شده که با مراجعه به صفحه‌ی چپ بخش هوم‌اسکرین، در دسترس قرار می‌گیرد و توانایی جستجو بین تمام بخش‌های گوشی را دارد. شیائومی همچنین سرویس ابری مخصوص خود را دارد و 5 گیگابایت فضا را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این سرویس تشابه زیادی با سرویس آی‌کلاود اپل دارد و حتی اپلیکیشن پیام‌رسانی مبتنی بر کلاود و اینترنت نیز دارد که به‌وسیله‌ی آن همانند iMessage می‌توان بین گوشی‌های شیائومی به تبادل پیام‌ پرداخت.

    در حالت کلی رابط کاربری شیائومی تشابه زیادی با iOS اپل دارد که از دید برخی زیبا و کاربردی است. همچنین ویژگی‌های متعدد در کنار امکانات متنوع برای سفارشی‌سازی همگی باعث می‌شوند تا این رابط کاربری با سلیقه‌ی برخی متناسب و با برخی دیگر متناسب نباشد و نباید از سنگینی این رابط کاربری نیز به راحتی گذر کرد. البته امکان غیرفعال کردن انیمیشن‌ها و افزایش سرعت گوشی نیز فراهم است.

    دوربین

    پرچمداران شیائومی عموما در بخش دوربین یارای رقابت با بهترین‌های بازار را نداشتند؛ اما این موضوع در می 6 تغییر محسوسی کرده است. یکی از بخش‌های می 6 که شاهد تغییرات گسترده در آن نسبت به پرچمدار 2016 شیائومی هستیم، دوربین آن است. این شرکت چینی زمان زیادی را صرف رفع نقاط ضعف خود در این بخش کرده است. می 6 اکنون از ماژول دوگانه دوربین بهره می‌برد که عملکرد مشابهی با نمونه‌ی به کار رفته در آیفون 7 پلاس دارد.

    پیش‌تر شیائومی در می 5 اس پلاس از ماژول دوربین دوگانه بهره برده بود. اما نمونه‌ی می 6 دو تفاوت بزرگ دارد؛ ماژول این گوشی از دو لنز واید و تله‌فوتو بهره می‌برد که امکان بزرگ‌نمایی دو برابری را ممکن می‌کند؛ در حالی که ماژول دوگانه‌ی به کار رفته می 5 اس پلاس توانایی‌ عکاسی در دو حالت مونوکروم و رنگی را داشت. همچنین لرزش‌گیر چهار محوره نیز برای حذف لرزش‌ها و ثبت تصاویر باکیفیت به کار گرفته شده است.

    شیائومی می 6 از دو سنسور 12 مگاپیکسلی بهره می‌برد؛ نمونه‌ی اول که به لنز واید با f/1.8 متصل شده است، مدل IMX386 ساخت سونی است که پیکسل‌هایی با ابعاد 1.25 میکرون را به همراه دارد. سنسور دوم نیز رزولوشنی برابر با 12 مگاپیکسل دارد که با لنز 52 میلی‌متری با f/2.6 همراه شده و فاقد لرزشگیر اپتیکال است. سنسور دوم از نوع ایزوسل ساخته‌ی سامسونگ است که پیکسل‌های آن با ابعاد 1 میکرون کوچکتر از نمونه‌ی ساخته‌ی سونی است.

    تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی این گوشی کیفیت بسیار خوبی دارند و به جرات می‌توان پیشرفت آن نسبت به می 5 را مشاهده کرد. جزئیات در محیط‌های پرنور در حد بسیار خوبی قرار دارند و رنگ‌ها نیز به خوبی ثبت می‌شوند. شیائومی با ارتقای توانایی‌های دوربین می 6، نقاط ضعف پرچم‌داران خود را در این بخش تا حدود زیادی مرتفع کرده است. در صورتی که در محیط‌هایی با نور مناسب به عکاسی با می 6 بپردازید، کیفیت مطلوب نتایج خروجی کاملا شما را راضی خواهد کرد. زوم دو برابری نیز آزادی عمل بیشتری به کاربران خواهد داد.

    با این حال اندازه‌ی کوچک‌تر سنسور می 6 نسبت به رقبای قدرتمند خود اعم از گوگل پیکسل و گلکسی اس 8 باعث شده است در محیط‌های کم‌نور نویز بیشتری در تصاویر مشاهده شود. البته تفاوت در این بخش اندک است و در عموم کاربری‌های عادی، متوجه آن نخواهید شد. پرچم‌دار سال 2017 شیائومی در بخش فیلمبرداری نیز عملکرد بسیار خوبی از خود نشان ‌می‌دهد؛ جزئیات و رنگ‌ها به خوبی ثبت می‌شوند و گستره‌ی دینامیک تصاویر در حد بسیار خوبی قرار دارد.

    شیائومی قابلیت‌های متعددی را در بخش رابط کاربری دوربین می 6 در نظر گرفت است؛ اگرچه تنوع این قابلیت‌ها برابر با گلکسی اس 8 و جی 6 نیست، اما در برخی زمینه‌ها منحصر به فرد هستند. حالت عکاسی پرتره یکی از قابلیت‌های بخش‌ دوربین می 6 است که با مات کردن پس‌زمینه جلوه‌ی مشابهی با عمق میدان بالا در دوربین‌های حرفه‌ای ایجاد می‌کند.

    وظیفه‌ی ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس‌های تصویری در گوشی هوشمند می 6 بر عهده‌ی دوربینی با سنسور 8 مگاپیکسلی گذاشته شده است. تصاویر ثبت‌شده توسط دوربین سلفی می 6، سطح بالایی از جزئیات و کنتراست را به نمایش می‌گذارند؛ رنگ‌ها خوشایند به‌نظر می‌رسند و سطح گستره‌ی داینامیکی تصاویر بالاتر از سطح متوسط هستند.

    اگر توانایی دوربین یکی از اولویت‌های اصلی شما در خرید گوشی است، می 6 در این بخش به خوبی توانایی جلب رضایت کاربران را دارد. البته باید در نظر داشت که پرچمداران امسال دنیای موبایل توانایی‌های بسیاری در بخش دوربین دارند. گکسی اس 8، ال‌جی جی 6، هواوی پی 10 و اچ‌تی‌سی یو 11 همگی از دوربین‌های بسیار خوبی بهره می‌برند که با وجود ارتقای محسوس توانایی‌های می 6 در این بخش، هنوز نمی‌توان آن را بهترین گزینه‌ی موجود دانست. با این حال دوربین می 6 برخلاف نسل گذشته‌ی خود عملکرد بسیار خوبی در تمامی شرایط دارد.

    بازده و عملکرد

    قلب تپنده‌ی شیائومی می 6، جدیدترین تراشه‌ی بالارده‌ی کوالکام، موسوم به اسنپدراگون 835 است. شیائومی برای حصول اطمینان از مناسب‌بودن تجربه‌ی مالتی‌تسکینگ می 6، این گوشی را به 6 گیگابایت رم مجهز کرده است. این گوشی در دو نسخه‌ با حافظه‌ی ذخیره‌سازی 64 و 128 گیگابایت روانه‌ی بازار شده است؛ اما نسخه‌ای که در اختیار زومیت قرار دارد از حافظه‌ی داخلی 64 گیگابایتی بهره می‌برد.

    اسنپدراگون 835 قوی‌ترین پردازنده‌ی موبایل کوالکام است که بر پایه‌ی لیتوگرافی 10 نانومتری ساخته شده و این به معنی ابعاد 35 درصد کوچک‌تر و مصرف انرژی 25 درصد کمتر در مقایسه با نسل قبلی پردازنده‌های کوالکام است. در اسنپدراگون 835 پشتیبانی بهتری از فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده شده و بخش پردازش تصاویر برای دوربین نیز بهبود یافته است. بنچمارک‌ها نشان می‌دهند که اسنپدراگون 835 سریع‌ترین پردازنده حال حاضر دنیای موبایل است و بعید است تا زمان عرضه‌ی آیفون بعدی و پردازنده‌ی نسل بعدی سری A اپل، تراشه‌ی سریع‌تر از پرچم‌دار کوالکام عرضه شود.

    سیستم-روی-یک-چیپِ اسنپدراگون 835، دارای مودم X16 LTE داخلی است که انتقال اطلاعات با سرعت یک گیگابیت در ثانیه را میسر می‌کند و 10 برابر سریع‌تر از 4G LTE رایج در گوشی‌های موبایل است. این تراشه همچنین دارای یک کنترلر وای-فای MU-MIMO داخلی برای اتصال سریع‌تر به شبکه‌های بی‌سیم است.

    هر چند گوشی می 6 از دوربین اصلی دوگانه‌ی 12 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی سود می‌برد؛ اما تراشه‌ی اسنپدراگون 835 آن از بخش 14 بیتی خاصی با نام Spectra 180 IS بهره می‌برد که از دوربین تا 32 مگاپیکسلی و بدون تأخیر در شاتر دوربین پشتیبانی می‌کند تا فوکوس سریع‌تر، بزرگ‌نمایی روان‌تر و همچنین بهبود تصاویر گرفته‌شده از طریق الگوریتم‌های مختلف میسر شود. این بخش از پردازنده به‌صورت اختصاصی برای کنترل و بهبود تصویر در نظر گرفته شده و نسبت به تمام نسل‌های قبلی پردازنده‌های کوالکام، بهبودهای قابل ملاحظه‌ای داشته است.

    بخش CPU از این SOC (سیستم-روی-یک-چیپ) دارای 8 هسته‌ی Kryo 280 است که بر پایه‌ی معماری 64 بیتی طراحی شده است و با فرکانس حداکثری 2.45 گیگاهرتز کار می‌کند. بخش GPU یا پردازنده گرافیکی این SOC نیز Adreno 540 است که از کتابخانه‌های OpenGL ES 3.2 ،OpenCL 2.0 و Vulkan و دایرکت‌ایکس 12 پشتیبانی می‌کند و قدرت پردازشی آن نسبت به نسل قبل 25 درصد بهبود یافته است تا اجرای سریع‌تر و بهتر بازی‌های گرافیکی را در موبایل‌ها میسر کند.

    اسنپدراگون 835 دارای کنترلر داخلی NFS و USB 3.1 است. کوالکام فناوری‌های امنیتی بسیاری در این SOC جای داده است که یکی از آن‌ها پلتفرم امنیتی هِوِن است. این پلتفرم بانکداری الکترونیک و پرداخت در بستر موبایل را ایمن‌ می‌کند. علاوه بر این، ارتباطات کاربر را به‌صورت رمزگذاری شده انجام می‌دهد.

    همان‌طور که از نتایج بنچمارک‌ها برمی‌آید، Xiaomi Mi 6 محصولی بسیار قدرتمند است. این گوشی در بسیاری از بنچمارک‌ها، نسبت به رقبای دیگر، عملکرد بهتری دارد. در طول مدت استفاده‌ی ما از پرچم‌دار جدید شیائومی، این گوشی عملکرد سریع و بی‌نقصی از خود به‌نمایش می‌گذاشت و جابه‌جایی در بخش‌های مختلف از محیط رابط کاربری آن بسیار سریع و روان صورت می‌پذیرفت. به‌طور کلی می‌توان شیائومی می 6 را یکی از سریع‌ترین پرچم‌داران سال 2017 نامید.

    باتری

    شیائومی ظرفیت باتری می 6 را نسبت به نسل قبل این گوشی 10 درصد بهبود داده است؛ انرژی مورد نیاز پرچم‌دار جدید چینی‌ها را یک باتری 3350 میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌کند که به‌نظر می‌رسد برای گوشی هوشمندی با نمایشگر 5.15 اینچی با رزولوشن فول‌ اچ‌دی، انتخاب بسیار مناسبی باشد. افزایش ظرفیت باتری نوید شارژدهی بهتر نسبت به می 5 را می‌دهد. ضمن اینکه به‌لطف بهره‌گیری می 6 از نسخه‌ی سوم فناوری شارژ سریع کوالکام، موسوم به Quick Charge 3.0، باتری این گوشی در مدت 30 دقیقه، حدود 55 درصد شارژ می‌شود.

    اما بازده و شارژدهی باتری می 6 در عمل چگونه است؟ برای پاسخ به این سوال، طبق روال همیشگی بررسی‌های زومیت، ویدیویی با رزولوشن HD را در شرایطی روی شیائومی می 6 پخش کردیم که روشنایی نمایشگر روی 50 درصد قرار داشت و کلیه‌ی ارتباطات بی‌سیم گوشی قطع شده بودند، فرایند پخش ویدیو را تا رسیدن باتری از 100 به صفر درصد ادامه دادیم. در این تست، باتری Mi 6 توانست قبل از اتمام کامل شارژ، 14 ساعت و 10 دقیقه دوام آورد که برای محصولی پرچم‌دار و قدرتمند، مدت‌زمان فوق‌العاده‌ای به‌حساب می‌آید.

    عملکرد باتری Xiaomi Mi 6 در استفاده‌ی روزمره نیز بسیار خوب ارزیابی می‌شود؛ به‌طوری که در استفاده‌‌های نیمه‌سنگین می‌توانید تا یک روز کامل و بدون نیاز به فعال‌کردن باتری‌سیور، از می 6 استفاده کنید؛ اما چنانچه استفاده‌ی شما از گوشی سنگین نباشد، می‌توان تا دو روز نیز از این گوشی استفاده کرد. در حالت کلی می‌توان شیائومی می 6 را از لحاظ طول عمر باتری، یکی از بهترین پرچم‌داران سال 2017 نامید.

    جمع‌بندی

    گوشی می 6 شیائومی در عین بهره‌مندی از سخت‌افزاری قدرتمند، قیمت مناسبی دارد که این موضوع باعث می‌شود هر خریداری گوشه چشمی به این گوشی جذاب داشته باشد. پردازنده‌ی اسنپدراگون 835، 6 گیگابایت حافظه‌ی رم در کنار کیفیت ساخت بسیار خوب جزو بزرگ‌ترین نقاط قوت می 6 است. افزایش قیمت این گوشی نسبت به نسل گذشته‌ی آن باعث شد تا برتری قیمتی چندانی نداشته باشد. با این حال پرچم‌دار شیائومی همچنان‌ اقتصادی‌ترین گزینه‌ی موجود در بازار است.

    شیائومی می 6 از هر لحاظ نسبت به نسل گذشته‌ی خود پیشرفت داشته است و شاید در صورت تغییر نیافتن برچسب قیمتی آن، شرایط را برای سایر پرچم‌داران 2017 بسیار سخت می‌کرد.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر