پیش بینی خسارت ۱۰ میلیارد دلاری برای بخش موبایل هواوی

عصر کالا- به گفته نایب رئیس هواوی بخش کسب و کار تلفن های هوشمند این شرکت در نتیجه تحریم های آمریکا با خسارتی ۱۰ میلیارد دلاری روبرو خواهدشد.

پیش بینی خسارت ۱۰ میلیارد دلاری برای بخش موبایل هواوی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از مهر، هواوی اعلام کرده به دلیل تاثیرگذاری تحریم های تجاری آمریکا، کسب و کار بخش تلفن های هوشمند آن  با خسارتی 10 میلیارد دلاری روبرو خواهد شد.

    این شرکت چینی  روز جمعه این خبر را منتشر اما ادعا کرد میزان خسارت ناشی از تحریم های آمریکا کمتر از پیش بینی اولیه است.

    دولت آمریکا در ماه می تحریم هایی علیه هواوی را اعلام کرد و به این ترتیب شرکت مذکور از خرید تجهیزات از شرکت های آمریکایی منع شد.

    در ماه ژوئن «رن ژنگفی» موسس و مدیر ارشد اجرایی هواوی ادعا کرد این اقدام به ضرر شرکت است و ابتدا تخمین زده می شد درآمد شرکت 30 میلیارد دلار کاهش یابد.

    اما اکنون «اریک شو» نایب رییس هواوی  می گوید: به نظر می رسد میزان خسارت کمتر از تخمین های اولیه باشد. اما باید منتظر آمار  در ماه مارس باشیم.  ممکن است  میزان کاهش فروش بیش از 10 میلیارد دلار باشد.

    با این وجود «اریک شو» ادعا می کند عملکرد کسب وکار مشتری محور این شرکت بهتر از پیش بینی ها بوده است. این بخش  سال گذشته 348میلیارد یوان درآمدزایی داشت . همچنین میزان درآمدزایی آن در 6 ماهه نخست 201 میلادی 221میلیارد یوان اعلام شده است.

    این در حالی است که مهلت ادامه کسب وکار هواوی با شرکت های آمریکایی که 19 آگوست تمام می شد،3 ماه دیگر نیز تمدید شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر