بزرگترین کارخانه ساخت گوشی هوشمند در جهان راه اندازی می شود

عصر کالا- شرکت سامسونگ با احداث کارخانه ای در هند، اقدام به تولید ۱۲۰ میلیون گوشی همراه در سال خواهد کرد که بزرگترین کارخانه موبایل جهان است.

بزرگترین کارخانه ساخت گوشی هوشمند در جهان راه اندازی می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایبِنا، بزرگترین کارخانه تولید گوشی همراه در منطقه ای به نام «نویدا» در نزدیکی دهلی نو توسط شرکت سامسونگ راه اندازی می شود. در مراسم افتتاحیه این کارخانه «نارندار مودی» نخست وزیر هند و «مون جائِه» رییس جمهور کره جنوبی حضور داشتند. 

    این کارخانه قادر به تولید 120 میلیون گوشی همراه در سال است. شرکت سامسونگ اعلام کرد گوشی های کمتر از 100 دلار و محصولات اصلی آن مانند گلکسی اس 9 در آنجا تولید خواهند شد.

    بر پایه این گزارش، کارخانه جدید سامسونگ نه تنها به تولید بیشتر موبایل این شرکت کمک خواهد کرد؛ بلکه ظرفیت تولید وسایل الکترونیکی از قبیل یخچال و تلویزیون های فلت را 2 برابر می کند و در نهایت به تقویت پیشگام شدن سامسونگ در بازار می انجامد.

    هند در حال حاضر بازار بزرگ گوشی همراه با بیش از 400 میلیون کاربر است؛ اما جمعیت 1.3 میلیارد نفری هند نشان می دهد ک همچنان جا برای توسعه بیشتر دارد. در سال 2017 میلادی ارسال گوشی همراه از هند به 124 میلیون دستگاه رسید که با راه اندازی این کارخانه بزرگ، سهم قابل توجهی از ارسال گوشی ها به سامسونگ تعلق خواهد گرفت.

    اکنون سامسونگ از شرکت شیامی، بزرگترین فروشنده گوشی همراه در هند پیشی گرفته است. شعار دولت هند با نام «ساخت در هند» منجر به افزایش 20 درصدی تعرفه واردات محصولات در حوزه های مختلف از قبیل تجهیزات ارتباطی و گوشی های همراه تولید شده در خارج از هند شده است.

    البته شرکت هایی مانند سامسونگ و شیامی که گوشی های آنها در بازار هند ساخته می شوند، کمتر تحت الشعاع تعرفه های هند قرار می گیرند. حتی شرکت اپل هم که بصورت انحصاری در سطح بالای بازار رقابت می کند، شروع به تولید گوشی های خود در هند کرده است.

    هند بازار بزرگ فرصت محسوب می شود و در سال گذشته میلادی با سبقت گرفتن از آمریکا به عنوان دومین بازار بزرگ گوشی همراه در جهان بعداز چین قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر