احتمال ممنوع شدن فروش آیفون ایکس در امریکا

عصر کالا- شرکت فناوری کوالکوم در تلاش است تا فروش گوشی آیفون ایکس و برخی مدل های دیگر این گوشی را در خاک آمریکا ممنوع کند.

احتمال ممنوع شدن فروش آیفون ایکس در امریکا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، کوالکوم سه شکایت را از اپل تقدیم دادگاه کرده و مدعی شده اپل بدون کسب اجازه و رضایت کوالکوم از 16 حق اختراع ثبت شده آن در آیفون های 7، 8 و ایکس و همین طور مدلهای پلاس همین گوشی ها استفاده کرده است.

    بخش عمده فناوری های مورد استفاده اپل در گوشی های یادشده برای افزایش شارژ باتری آنها به کار گفته شده و برخی از آنها هم مرتبط با فناوری هایی برای ارتقای عملکرد سخت افزاری تلفن های همراه هستند. اگر کوالکوم بتواند ادعاهای خود را در دادگاه ثابت کند ممکن است اپل با چالش جدی مواجه شود.

    کوالکوم بابت این تخلف اپل خواستار پرداخت مبلغی به عنوان جریمه شده که البته رقم آن اعلام نشده است. همچنین اپل باید استفاده از فناوری های یادشده را در تولیدات خود متوقف کند و این امر معنایی جز ممنوعیت فروش چندین مدل آیفون نخواهد داشت.

    این شرکت افزوده که رابط کاربری چندکاره آیفون ایکس شباهت هایی با رابط کاربری سیستم عامل وب او اس دارد که توسط کوالکوم مورد استفاده قرار می گیرد و این نیز از جمله تخلفات اپل محسوب می شود.

    نکته جالب اینکه اپل هم چندی قبل شکایت های مشابهی را از کوالکوم به خاطر نقض حق اختراعات ثبت شده خود تقدیم دادگاه کرده بود و به نظر می رسد درگیری دو طرف با هم چندین ماه ادامه یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر