عینک هوشمند اپل دارای دوربین سه بعدی و فاقد نمایشگر اختصاصی خواهد بود

عصر کالا- خبر ها در مورد یکی از جذاب ترین محصولاتی که در گروه گجت های پوشیدنی دسته بندی میشوند در حال افزایش است و احتمالا در آینده بیشتر در مورد این گجت ها گزارشات مختلفی خواهیم خواند.

عینک هوشمند اپل دارای دوربین سه بعدی و فاقد نمایشگر اختصاصی خواهد بود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از سخت افزار، روز گذشته طی خبری خواندیم که چگونه برخی از افراد فعال در حوزه ی فناوری واقعیت مجازی معتقدند که عینک های هوشمند پتانسیل فراتر از حد گوشی های هوشمند امروزی رفتن را دارند و میتوانند در آینده سهمی بیش از اسمارتفون ها در بازار در اختیار داشته باشند. به طور حتم در آینده اپل نیز یکی از بازیگر های اصلی صنعت تولید عینک های هوشمند خواهد بود. Gene Munster، تحلیلگر سابق وال استریت نیز صحبت هایی در مورد عینک های هوشمند اپل که سال 2019، زمان اوج عرضه ی آنها به بازار خواهد بود ارائه داد و از پتانسیل بسیار بالای این محصولات، تا حدی که محبوبیت آنها از آیفون ها نیز فراتر خواهد رفت سخن گفت. بر اساس پیش بینی ها، اپل تولید عینک های هوشمند را از سال آینده آغاز خواهد کرد. در حال حاضر باور این صحبت که یک عینک هوشمند بتواند از یکی از محبوب ترین گوشی های هوشمند در جهان محبوب تر شود کمی مشکل است.

    اما چیزی که مسلم است، عینک های هوشمند توانایی تبدیل شدن به یکی از مهم ترین محصولات دنیای گجت های الکترونیکی را دارا میباشند و احتمالا اپل اولین تولید کننده ی انبوه عینک های هوشمند خواهد بود. گوگل پیش از این با گوگل گلس تلاش های ناموفقی در این زمینه داشت به طوری که نمیتوان آن را سر آغاز تولید عینک های هوشمند محسوب کرد. انتظار میرود اپل نام عینک هوشمند خود را Apple Glasses بگذارد که این عینک توانایی همگام سازی با iOS آیفون را نیز دارا خواهد بود. بنا به گفته ها، اپل در حال حاضر در حال بررسی ویژگی هایی است که توانایی انتقال آنها به عینک های هوشمند را دارد که در این مورد، در نظر گرفتن طراحی عینک ها مهم ترین فاکتور است و ویژگی ها باید برای اجرا بر روی عینک هوشمند بهینه شوند. چیزی که تصور آن کار سختی نیست این است که عینک های هوشمند نیز مانند هدست های واقعیت مجازی به سنسور ها و دوربین های حرکتی متنوعی مجهز خواهند شد و کاربر میتواند از طریق این سنسور ها و ردیابی چشم کاربر که توسط دوربین های حرکتی انجام خواهند شد، عملیات های مختلفی را انجام دهد. عینک های هوشمن احتمالا به دوربین های سه بعدی مجهز خواهند شد و بدین ترتیب نیاز این گجت به نمایشگر مجزا از بین خواهد رفت.

    یکی از کارکنان کمپانی فاکس کان گفته است که عینک هوشمند اپل فاقد دوربین خواهد بود تا از نظر مصرف باتری، مشکلی پیش نیآید و عینک دارای شارژ دهی مناسبی باشد. در عین حال گزارشی که Financial Times منتشر کرده بر خلاف این موضوع است. عینک های هوشمند اپل دارای یک میکروفون بر روی فریم خود خواهند بود تا کاربران از طریق این میکروفون، با دستیار مجازی سیری ارتباط برقرار کنند و سیری اطلاعات مختلف از جمله اطلاعات مسیر را در اختیار کاربران قرار دهد. طبیعتا اپل برای پیشروی مثبت این پروژه نیاز به مهندسینی رده بالا که در زمینه ی واقعیت مجازی تخصص دارند استخدام کند. تعدادی از مهندسین واقعیت مجازی اپل پیش از این در بخش هولولنز مایکروسافت و Oculus مشغول به کار بوده اند. هنوز برای آینده نگری در مورد عینک های هوشمند بسیار زود است اما به نظر میرسد کمپانی هایی مانند اپل از این محصولات پشتیبانی خواهند کرد تا تبدیل به یک دسته بندی جدید در گجت های الکترونیکی شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر