سکته بازار موبایل در ماه رمضان

بهترین زمان برای خرید گوشی‌های میان رده

عصر کالا- بازار موبایل در ماه رمضان دچار کاهش فروش شده است و در این میان فروش بازار موبایل به برخی محصولات گران‌قیمت و یا با ارزش خرید بالا محدود شده است.

بهترین زمان برای خرید گوشی‌های میان رده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایلنا، بازار موبایل ایران در چند سال اخیر و مخصوصا از زمستان 95 تا به امروز توانسته تا همواره فروشندگان و خریداران را متعجب نگه دارد. از اوایل سال جاری و بعد از تعطیلات نوروز، بازار موبایل ایران تا حدودی با وارادات بیشتر، کاهش قیمت‌ها و ورود چندین گوشی جدید به بازار دوباره رونق گرفت و احیا شد اما با ورود به اردیبهشت ماه و داغ شدن بازار انتخابات ریاست جمهوری، بازار گوشی و تبلت از توجه خریداران در سراسر کشور خارج شد تا حدی که به رکود منجر شد. رکودی که در ماه رمضان همچنان ادامه دارد.

    بازار موبایل چشم انتظار تابستان است!

    بازار موبایل و تبلت بر خلاف بازار کامپیوتر به دلیل تقاضای بالای مردم همواره داغ بوده است و هیچگاه به صورت مدت طولانی دچار رکود نشده است اما فروشندگان در تهران اعتقاد دارند که بازار گوشی از اوایل بهار تا اوایل تابستان دچار رکود و بی رونقی می‌شود که امسال انتخابات یک نقطه امید برای خروج از این وضعیت بود تا شاید بعد از انتخابات ریاست جمهوری با ثبات قیمت‌ها و تشویق کاربران به خرید گوشی، بازار موبایل دوباره رونق بگیرد اما این اتفاق رخ نداد و بازار همچنان در بی رونقی به سر می‎‌برد.

    فروشندگان موبایل و تبلت اعتقاد دارند که بازار موبایل به زودی و با شروع تابستان از این بی رونقی خارج خواهد شد چرا که بسیاری از ایرانی‌ها در تابستان گوشی خود را تعویض می‌کنند و این بازار و مخصوصا بازار گوشی‌های پرچمدار و گران قیمت رونق بسیار زیادی خواهد گرفت.

    کدام موبایل‌های بازار فروش بیشتری دارند؟

    در حال حاضر باید گفت که بازار موبایل با این که رونق چندانی ندارد اما وضعیت فروش موبایل‌های پرچمدار که قیمت بالایی نیز دارند همچون سامسونگ گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس، هوآوی میت 9، هوآوی پی 10 و پی 10 پلاس و ال جی جی 6 از بقیه تلفن‌های هوشمند بازار بهتر است. همچنین بازار محصولات اپل و مخصوصا آیفون که نسبت به بقیه محصولات موجود در بازار ایران متفاوت است، در این روزها تا حدود زیادی دچار رکود شده چرا که بسیاری از خریداران به منظور خرید نسل بعدی آیفون که تا چند ماه دیگر رونمایی و عرضه می‌شود دست نگه داشته‌اند.

    این روزها بیشترین فروش گوشی بعد از موبایل‌های پرچمدار مربوط به تلفن‌های هوشمند اقتصادی و میان‌رده از برندهایی به ترتیب سامسونگ، هوآوی و شیائومی است.

    موبایل بخریم یا نخریم؟

    همواره عموم خریداران در بازار ایران نگران ریزش یا افزایش ناگهانی قیمت محصول مورد نظر خود هستند و بازار موبایل نیز از این قاعده مستثنی نیست. بازار موبایل در ایران فعلا در حالت رکود قرار دارد و این روند تا اوایل تابستان همچنان باقی خواهد بود. به همین دلیل قیمت تمامی موبایل‌های بازار به جز پرچمداران و تازه واردهای بازار، ثابت یا با شیب ناچیزی کاهش خواهد یافت.

    قیمت موبایل‌های پرچمدار و تازه وارد در حال حاضر دارای ثبات است اما این گوشی‌ها حداکثر تا دو ماه آینده دچار ریزش قیمت بزرگی خواهند شد به همین دلیل اگر قصد دارید تا موبایل پرچمدار با قیمت کمتری خرید کنید بهتر است مدتی دست نگه دارید. در مجموع باید گفت که بازار موبایل ایران روزهای نه چندان خوبی را برای فروشندگان با استقبال پایین خریداران رقم زده است اما وضعیت بازار برای خریدی اقتصادی، مناسب است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر