چطور از شر هنگ کردن‎ گوشی‏مان خلاص بشویم؟

عصر کالا- دقیقا همان لحظاتی که برای انجام کاری عجله دارید و دنبال چیزی در گوشی‎تان می‎گردید، اتفاق می‎افتد. هر دکمه‎ای را بزنید موبایل هیچ واکنشی ندارد، نه برنامه بسته می‎شود و نه به عقب بر می‎گردد، هیچ!

چطور از شر هنگ کردن‎ گوشی‏مان خلاص بشویم؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از روزنامه خراسان، دقیقا همان لحظاتی که برای انجام کاری عجله دارید و دنبال چیزی توی گوشی‎تان می‎گردید، اتفاق می‎افتد. هر دکمه‎ای را بزنی گوشی هیچ واکنشی ندارد، نه برنامه بسته می‎شود و نه به عقب بر می‎گردد، هیچی! انگار گوشی زل زده به شما و با حالت پوکرفیس فقط نگاه‎تان می‏‌کند.

    این‌طور وقت‎ها غیر از این‎که باید یک گل گاوزبان یا دمنوش بابونه برای خودمان دم کنیم و آرام باشیم بهتر است فکر یک چاره اساسی هم بکنیم. یکی از بهترین روش‎‏ها برای وقتی که گوشی هنگ کرده، Reset کردن آن است. تمام گوشی‎های موبایل دارای حافظه رم (RAM) هستند.

    پر شدن حافظه رم می‌تواند یکی از اصلی‌‏ترین عوامل کندی عملکرد و هنگ کردن گوشی سامسونگ و آیفون باشد. بستن برنامه‏ها بعد از استفاده، کمک می‌کند حافظه رم زود پر نشود و گوشی هنگ نکند. پر شدن حافظه داخلی گوشی هم یکی از مقصران هنگ گوشی شماست. شاید فکر کنید حافظه جانبی دارید و هیچ مشکلی پیش نمی‏آید، اما گاهی خود این حافظه‎ها باعث کندی عملکرد گوشی می‎شوند.

    پیشنهاد می‎کنم هرچندوقت یک‎بار کل اطلاعات و عکس‎ها و آهنگ‏‌های‎تان را به رایانه شخصی منتقل کنید تا گوشی خلوت بشود. جدای از همه این موارد، نصب اپلیکیشن‌‏های مختلف روی گوشی می‏‌تواند دردسرساز باشد. سعی کنید هر برنامه جدیدی را نصب نکنید، برنامه‏‌های قبلی‏‌تان را هم دوباره بررسی کنید؛ کدام‏‌ها اضافه‎اند؟ کدام‎ها را ماهی یک‎بار هم استفاده نمی‎کنید؟ زودتر از شرشان خلاص شوید.

    عامل دیگر زمانی است که جلوه‎های بصری و پویانمایی‏‌های زیادی در گوشی فعال باشند، آن‎وقت فشار بیشتری روی پردازنده دستگاه برای آنالیز اطلاعات مربوط به آن‎ها اعمال می‌شود و درنتیجه بیشتر هنگ می‎کند. اگر همه این نکته‎ها را رعایت می‎کنید، ولی باز هم مدتی است گوشی‎تان هنگ می‎کند، چاره‌ای جز ریست فکتوری (Reset Factory) نیست. قبل از این کار، اطلاعات مهم را به جای دیگری منتقل کنید، چون بعد از آن، همه اطلاعات گوشی‎تان پاک می‎شود و البته جانی تازه می‎گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر