۱۰ قابلیت شگفت انگیز موبایل که احتمالاً از آن‌ها بی‌خبرید!

عصر کالا- در این مطلب با قابلیت‌های جذاب موبایل که شاید تاکنون نمی‌دانستید آشنا خواهید شد.

۱۰ قابلیت شگفت انگیز موبایل که احتمالاً از آن‌ها بی‌خبرید!
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران، اسمارت‌فون‌هایی که این روز‌ها دست هر کسی هست، علاوه بر استفاده‌های معمولی همچون برقراری تماس تلفنی، پیام دادن یا عکس گرفتن، کاربرد‌های متنوع و جذاب دیگری هم دارد که احتمالا با کشف آن‌ها بسیار هیجان‌زده خواهید شد.

    به‌طور مثال، می‌توانید از دوربین موبایل هوشمند خود به عنوان دوربین مداربسته استفاده کنید. یا تلفن هوشمند را به وسیله‌ای برای ترازسنجی تبدیل کنید.

    10- پیام روی لاک‌اسکرین

    تصور کنید موبایل خود را گم کرده‌اید و صفحه نمایش نیز با کلید گرافیکی قفل شده است. شما تنها کسی هستید که رمز آن را می‌داند، درست است؟ با اینکه ممکن است تلفن همراهتان هرگز به دست شما برنگردد، اما بد نیست برای یافتن آن همه تلاش خود را بکنید. برای این منظور می‌توانید از قابلیت جدید اندروید کمک بگیرید و روی قفل صفحه نمایش یک پیام برای سارق بگذارید. به طور مثال برای او بنویسید که موبایل شما را پس بدهد.

    برای این کار باید به بخش تنظیمات گوشی بروید، گزینه قفل نمایشگر و امنیت (Lock screen and security) را انتخاب کنید. سپس گزینه Lock screen signature را انتخاب کنید، شماره تلفنی غیر از شماره خودتان را یا آدرس ایمیل خود را بنویسید و تمام.

    9- گزینه بازگشت تلفن همراه

    اگر پیام لاک اسکرین برایتان کافی نیست، شاید بد نباشد از اپلیکیشن‌های ضد سرقت استفاده کنید. اپ‌هایی که می‌توانند عکس بگیرند، میکروفون را فعال کنند، موبایل را مسدود کنند، همه اطلاعات تلفن را پاک کنند و با استفاده از GPS مشخص کنند که موبایل کجاست. یا حتی برخی از اپ‌ها با پخش کردن صدایی همچون دزدگیر از موبایل سبب جلب توجه مردمی شوند که نزدیک سارق حضور دارند.

    8- صرفه‌جویی در حافظه موبایل

    حافظه موبایل همیشه در معرض پر شدن قرار دارد و گاهی علیرغم میل خود مجبور هستیم فایل‌های عکس، ویدئو یا موزیک را حذف کنید تا مموری خالی شود. اما می‌توانید با کار‌های ساده‌ای از این مشکل پیشگیری کنید. مثلا از تمام محتویات فلش‌مموری در گوشی‌های اندرویدی روی دراپ‌باکس نسخه پشتیبان بگیرید. یا اطلاعات فلش را روی کامپیوتر ذخیره کنید. اما روش پیشنهادی ما ذخیره اطلاعات روی اپ پیام‌رسان تلگرام است.

    تلگرام به شما اجازه می‌دهد تا تمامی فایل‌ها، متن‌ها و لینک‌ها را برای خودتان ارسال کنید. به این معنی که می‌توانید از این اپ به عنوان نوت‌پد و یک حافظه ابری کمک بگیرید.

    7- استفاده از موبایل به عنوان دوربین مداربسته

    با موبایل خود می‌توانید یک سیستم امنیتی مطمئن برای خانه‌تان بسازید. چگونه؟ با کمک یک اپلیکیشن که قابلیت حسگر حرکتی داشته باشد می‌توانید دوربین موبایل را به دوربین مداربسته تبدیل کنید و به محض حضور یک شخص در عمق میدان دوربین، از آن عکس بگیرد.

    6- دوربین روی داشبورد

    شما همچنین از موبایل خود می‌توانید به عنوان DVR هم استفاده کنید، دستگاه ضبط تصویر دیجیتال روی داشبورد ماشین.

    برای این منظور کافیست دوربین را روی داشبورد بگذارید و تمام. البته برای عملکرد بهتر می‌توانید از اپ‌های مخصوص دی وی آر بهره بگیرید.

    5- دسترسی به منوی جادویی

    از آنجا که موبایل این روز‌ها به یک وسیله چندین منظوره در زندگی تبدیل شده، بهتر است از همه قابلیت‌های تلفن همراه خود استفاده کنید. برای این منظور باید به منوی Developer بروید. به این صورت که صفحه تنظیمات را باز کنید، About the phone را انتخاب و روی Model Number 7 بار کلیک کنید.

    حالا شما یک توسعه دهنده هستید. با کمک این منو، می‌توانید فعالیت کلی موبایل، کیفیت دریافت سیگنال و ظاهر سیستم را تحت کنترل داشته باشید.

    4- استفاده از موبایل به عنوان اشعه فرابنفش

    برای داشتن اشعه فرابنفش فقط کافیست یک نوارچسب، ماژیک آبی و موبایل در اختیار داشته باشید. یک تکه چسب روی فلاش دوربین بچسبانید، با ماژیک آبی روی آن را رنگ کنید. مرحله اول را با ماژیک بنفش تکرار کنید. سپس دو لایه دیگر چسب که با ماژیک بنفش رنگ شده‌اند روی دو لایه زیرین بچسبانید.

    3- استفاده از موبایل به عنوان تراز

    همه اسمارت‌فون‌ها دارای شتاب‌سنج و حسگر چرخشی هستند. بر همین اساس با دانلود برخی اپ‌های مخصوص اندروید یا iOS می‌توانید موبایل خود را به یک وسیله تراز تبدیل کنید و از آن برای انجام کار‌های تعمیراتی در خانه بهره بگیرید.

    2- آمار‌های جالب

    آیا اطرافیان شما را یک معتاد به موبایل می‌دانند؟ شاید بد نباشد ببینید آیا واقعا به استفاده از این دستگاه اعتیاد دارید یا خیر. برای این منظور می‌توانید از خود موبایل کمک بگیرید. در گوشی‌های مبتنی بر iOS به تنظیمات بروید، در قسمت باتری روی گزینه last 7 days کلیک کنید. لیست اپ‌هایی که بیشتر از همه استفاده کرده‌اید در اینجا ظاهر می‌شود.

    در گوشی‌های اندرویدی، اما باید یک اپلیکیشن همچون Instant نصب کنید تا آمار استفاده از برنامه‌های گوشی را بدست بیاورید.

    1- حالت مونوکروم

    اگر دوست دارید باتری موبایل و قدرت بینایی خود را حفظ کنید شاید بد نباشد از حالت مونوکروم تلفن همراه استفاده کنید. برای این منظور به منوی جادویی توسعه‌دهنده‌ها (در بالا توضیح دادیم) بروید و گزینه simulate anomaly را بیابید و روی مود مونوکروم سوئیچ کنید. در این حالت، همه محتویات موبایل سیاه و سفید خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر