خواب بهتر با چشم بند هوشمند

عصر کالا- هر انسان حدود هشت ساعت از شبانه‌روز را در خواب سپری می‌کند. مطالعات متعدد نشان داده کیفیت خواب ارتباط مستقیمی با کیفیت زندگی دارد.

خواب بهتر با چشم بند هوشمند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران، نیورون اُپن (Neuroon Open) گجتی است که با هدف افزایش کیفیت خواب برای کاربران طراحی شده است. اساس عملکرد این گجت با فناوری الکتروآنسفالوگرافی (EEG) یا همان ثبت امواج مغزی است. همچنین چند حسگر دیگر نیز در این دستگاه وجود دارد که می تواند داده‌های کامل‌تری را در اختیار کاربر قرار دهد.
    برای استفاده از نیورون اپن کافی است هنگام خوابیدن، آن را روی چشم خود قرار دهید. این گجت با ارزیابی امواج مغزی، دمای بدن و محیط، ضربان قلب و نیز حرکت کاربر، خواب یا بیدار بودن او را تشخیص می دهد. همچنین نیورون اپن از توانایی تشخیص عمق و کیفیت خواب فرد نیز برخوردار است. این اطلاعات در قالب اپلیکیشن ویژه این گجت تحلیل شده و به کاربر ارائه می شود. به این ترتیب فرد می تواند به آمار دقیقی از کمیت و کیفیت خواب خود دست یابد.
    اما نیورون اپن کاربردهای جالب‌توجه دیگری نیز دارد که یکی از اصلی ترین آنها، توانایی ارتباط با سایر تجهیزات هوشمند خانگی یا همان اینترنت اشیاست. برای نمونه، بسیاری از افراد ممکن است نیمه شب برای خوردن آب یا رفتن به دستشویی بیدار شوند. در این صورت، روشن‌کردن چراغ خواب یا لامپ اتاق ممکن است برایشان سخت باشد. نیورون اپن با شناسایی توقف خواب و حرکت کاربر، این موضوع را تشخیص داده و از طریق ارتباط با لامپ هوشمند موجود در اتاق، میزان نور آن را بتدریج افزایش می‌دهد. همچنین شاید دوست داشته باشید موقع خواب به موسیقی یا کتاب صوتی مورد علاقه‌تان گوش دهید. در این صورت نیورون اپن به محض شناسایی آغاز فرآیند خواب شما، پخش این فایل صوتی را متوقف می کند. همچنین برای این که تجربه بهتری از بیدار شدن طی صبح داشته باشید، نیورون اپن به محض وارد شدن شما به بخش خواب سبک از چرخه خواب در صبح هنگام، با لرزش‌هایی خفیف شما را بیدار خواهد کرد.
    فیزیولوژی بدن انسان به گونه‌ای است که در دمای اندکی پایین‌تر از دمای معمول اتاق، بهتر به خواب می رود. با این وجود بسیاری از افراد دوست ندارند در اتاقی سرد بخوابند. نیورون اپن می تواند در این زمینه نیز سودمند باشد و به محض شناسایی آغاز خواب کاربر، دمای اتاق را از طریق گجت‌های هوشمند ترموستات، چنددرجه ای پایین آورد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر